نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 77
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 78
بازدید ماه : 108
بازدید کل : 20009
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
نشانه‌ها می‌گوید ایران و عربستان آماده‌ یک جنگ می‌شوند

رقابت رو به رشد میان قدرتمندترین کشورهای منطقه یعنی ایران و عربستان سعودی موضوعی است که احتمالا زمینه ساز این درگیری خواهد شد . طی هفته های اخیر، اتفاقاتی چشمگیر با خطرات آشکار سرتاسر خاورمیانه را تحت تاثیر خود قرار داد.

تورنتو استار در گزارشی تحت عنوان «نشانه هایی که می گوید ایران و عربستان آماده ی جنگ می شوند» نوشت: هم اکنون ، ایران و سعودی به طور غیرمستقیم در چندین کشور با یکدیگر مبارزه می کنند.  مبازره و ستیزی که شاید مخاطراتی بین المللی و حتی گسترده تر از خطرات کره شمالی برای جهان داشته باشد .
 
 به گزارش نامه نیوز ؛ این رسانه کانادایی در ادامه آورده است: پرسش این روزها اغلب این است که ؛ جنگ فاجعه بار بعدی در کدام بخش و  کجا رخ خواهد داد و  البته چه چیزی باعث آن خواهد شد؟
 
اگرچه خطر کره شمالی به طور بالقوه و استراتژیک همواره جهان را تهدید می کند ، اما احتمالا میدان جنگ یک بار دیگر به خاورمیانه تعلق خواهد داشت .
 
رقابت رو به رشد میان قدرتمندترین کشورهای منطقه یعنی ایران و عربستان سعودی موضوعی است که احتمالا زمینه ساز این درگیری خواهد شد . طی هفته های اخیر، اتفاقاتی چشمگیر با خطرات آشکار سرتاسر خاورمیانه را تحت تاثیر خود قرار داد.
 
این اتفاقات شامل  تشدید جنگ در سوریه، خطر اسرائیل، فاجعه انسانی در یمن، نزاع در لبنان، درگیری های فرقه ای در عراق و ترس از امکان ورود  سلاح های هسته ای جدید در منطقه می شد .
 
اما بالاترین ریسک بین تمامی این ماجراها، بروز اختلاف و درگیری بین کشورهای منطقه است .موضوعی که می تواند تمامی اعضای خاورمیانه را به طور مستقیم و غیر مستقیم بسوزاند و تحت تاثیر قرار دهد.
 
به عبارت دقیق تر  بسیاری از متخصصان  امور خاورمیانه نگرانند  که  جنگ بعدی منطقه بین ایران و عربستان سعودی رخ دهد. درواقع بزرگ ترین خسارت این درگیری ایجاد یک شکاف و فاصله بزرگ بین اعتقادات مسلمانان است .
 
اما شاید درگیری اصلی را بتوان درگیری بر سر تصاحب قدرت و تاریخ در خاورمیانه  دانست . سوال اینجاست که چه کسی در منطقه غلبه گر خواهد شد؟ چه کسی آینده را شکل خواهد داد؟ و چه کسی آینده ای تباه و از  دست رفته خواهد داشت؟
 
بر همین اساس بحران های متعددی در منطقه اتفاق افتاده، بدون آن که هیچ ادراکی از اهمیت روابط بین کشورهای منطقه و اهمیت این موضوع به خصوص در شرایط حساس فعلی وجود داشته باشد .
 
در روزهای اخیر، یک مستند عالی دوبعدی 3 ساعته ازز شبکه پی بی اس پخش شد . اسم این مستند "رقبای تلخ: ایران و عربستان سعودی"  بود . برای ساخت این مستند ، مارتین اسمیت و تیم شبکه ، طی 2 سال به 7 کشور منطقه سفر کردند و  تصویری از آنچه که ایران و عربستان سعودی  در اختیار دارند، گرد هم آوردند. در طی جمع آوری این اطلاعات آنها توضیح می دهند که چگونه  نیروهایی پیچیده  بحران های امروز  خاورمیانه را شکل می دهند.
 
گرچه منازعه بین ایران و عربستان سعودی ریشه در تاریخ دارد، اما اتفاقات و بحران های  سال 2011 که  به اصطلاح به  بهار عربی مشهور شده نیز در این درگیری ها بی تاثیر نیست.
 
درواقع پادشاهی عربستان سعودی تحت تأثیر شورش های مردمی در سراسر جهان عرب قرار گرفت . بنابراین عربستان به سرعت  ایران را متهم به شعله ور ساختن آتش کرد.
 
زمانی که اوباما  رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بود، تکنیکی به کار بست تا بدون  خلق یک برنده  یا موفق در اختلافات منطقه  ،  برای کاهش تنش بین دو قدرت خاورمیانه تلاش کند . استدلال اوباما  این بود که 2 کشور  باید یاد بگیرند "به  اشتراکات یکدیگر احترام بگذارند ". هرچند که عربستان  از این رفتار خشمگین بود، اما سخت است به این نتیجه نرسیم که در این مورد حداقل حق با اوباما  بود و او در سمت درست  تاریخ  سازی ایستاده بود.
 
با این حال، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده دونالد ترامپ در مسیری کاملا متفاوت قرار گرفته است. او می خواهد معامله هسته ای تاریخی ایران را که قدرت های بزرگ جهانی برای آن تلاش کرده اند لغو کند .
 
بر خلاف اوباما، او هیچ محدودیتی برای عربستان سعودی نگذاشته است، این در حالی است که عربستان سعودی به جنایات جنگی  در یمن متهم شده است.
 
در بخشی از مستند پی بی اس ، اشاره شد که اگرچه  بیش از یک میلیون نفر در دهه گذشته در جریان  درگیری های منطقه جان باختند، اما تعداد اندکی از این افراد شهروندان ایران یا عربستان سعودی بوده اند.
 
در این برنامه بیش از هر چیز بر داستانهای ایران و عربستان در زمینه تاریخی آنها تاکید شده است .در این میان  به طور خاص، نقش عظیم آمریکایی ها در منطقه فراموش می شود. نقشی که اغلب مخرب است . درواقع مردم خاورمیانه در شرایطی نقش ایالات متحده را فراموش کرده اند که این کشور دولت و ارتش خود را به طور مکرر در خاورمیانه دخالت داده است .
 
منبع: انتخاب
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: ایران- عربستان - امریکا- خاور میانه - سرنوشت نامعلوم,
نویسنده : امید خسروی
مقام معظم رهبری: قاضی متخلف را در همان شهر شلاق بزنید و به مسند برگردانید!

اگر یک قاضی کاری که‌ از معیارها خارج‌ است‌، انجام‌ داد، در هر شرایطی که‌ هست‌، باید به‌ مجازات‌ برسد. به‌ نظر من‌، اگر این‌ کار نشود، دستگاه‌ قضایی درست‌ نخواهد شد.

رهبری

سرویس تاریخ مشرق- آیت الله خامنه‌ای در شهریور سال ۱۳۶۸ و در اوایل دوره دوره رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضاییه به خاطره‌ای از اوایل انقلاب اشاره می‌کنند که نشان از رویکرد سخت‌گیرانه ایشان نسبت به قضات است. در این خاطره آمده است:

یادم‌ می‌آید که‌ در اوایل‌ دوران‌ ریاست‌ جمهوری، جمع‌ آقایان‌ شورای عالی قضایی، پیش‌ من‌ تشریف‌ آوردند. در آن‌ جلسه، صحبت‌ از قاضی‌ای شد که‌ در شهری تخلفی کرده‌ بود. من‌ نظر خودم‌ را درباره‌ی او مطرح‌ کردم‌ و گفتم‌ سلیقه‌ام‌ این‌ است، شما آن‌ را ارزیابی کنید و ببینید که‌ آن‌ را قبول‌ دارید یا نه؟ گفتم‌: آن‌ قاضی را در همان‌ شهری که‌ این‌ تخلف‌ را کرده، محاکمه‌ کنید. اگر شلاق‌ یا زندان‌ و یا هرچیز دیگر است، در همان‌جا حکم‌ را بر او اجرا کنید و بعد هم‌ در همان‌ شهر، او را دوباره‌ بر مسند قضاوت‌ بگذارید. گفتند: این‌ کار، تشکیلات‌ قضایی را تضعیف‌ می‌کند. گفتم‌: به‌ نظر من‌ تقویت‌ است؛ زیرا آن‌ دادستان‌ و یا حاکم‌ شرعی که‌ به‌ خاطر تخلف، آن‌جا کتک را میخورد، بعد که‌ پشت‌ آن‌ مسند قضا نشست، خواهد گفت‌ ببینید، مسأله‌ی قوه‌ی قضاییه‌ این‌ است؛ من‌ حتی فاسد شدم، با من‌ این‌ کار را کردند. بنابراین، خودش‌ دیگر اشتباه‌ نخواهد کرد. این، انتقام‌ و نقمت‌ الهی است. او دیگر جرأت‌ نمیکند علی‌الظاهر تخلف‌ نماید؛ مگر آدمهای واقعا مریض‌ که‌ تخلف‌ میکنند. با اعمال‌ این‌ قاطعیت، دیگران‌ هم‌ خواهند گفت‌ که‌ ببینید، قوه‌ی قضاییه‌ این‌ است‌ و چنین‌ متخلفانی را خودش‌ مجازات‌ میکند.

 

برشی از تاریخ

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: قضاوت - تاریخ- مقام معظم رهبری,
نویسنده : امید خسروی
تکاوران ارتش به دنبال لاشه هواپیمای سقوط کرده در دنا

به درخواست ستاد بحران و دستور فرمانده نزاجا، قرارگاه جستجو و تفحص در گروه ۲۲ شهرضا با حضور امیر سرتیپ نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش تشکیل شد.

بنا به تصمیم این قرارگاه تفحص، تکاوران تیپ ۶۵ نوهد جهت صعود به ارتفاعات به منطقه سقوط هواپیما اعزام شدند و امروز سه شنبه، اعضای این گروه به مناطق سخت گذر صعود و عملیات جستجو و تفحص را آغاز می کنند. جانشین نیروی زمینی ارتش و فرمانده هوانیروز نیز در این عملیات حضور خواهند داشت.

آمادگی پرواز ۲۰ بالگرد ارتش برای یافتن هواپیمای سقوط کرده

امیر قربانی فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه ماموریت ما برای شناسایی و کشف لاشه هواپیمایی سقوط کرده امروز نیز ان‌شالله ادامه خواهد داشت، گفت: آمادگی داریم در صورت نیاز تا ۲۰ فروند بالگرد را برای کمک به یافتن هواپیمای سقوط‌کرده به پرواز دربیاوریم و این رقم بستگی به شرایط دارد.

:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: سانحه هوایی- دنا - ارتش جمهوری اسلامی ایران - نزاجا,
نویسنده : امید خسروی
پیام برجامی مهم که وزیر خارجه اسپانیا از ایران به اروپا برد/«آلفونسو داستیس» نبض ایرانی ها را گرفت /
رای الیوم چاپ لندن نوشت: وزیر خارجه اسپانیا نبض ایرانی ها را در مورد امکان افزودن بندهای تازه به توافق هسته ای گرفت و تهران با هر گونه تعدیلی مخالفت کرد.
به گزارش نامه نیوز این روزنامه عرب زبان در ادامه آورده است: آلفونسو داستیس، وزیر خارجه اسپانیا سفری دو روزه به ایران داشت که رسانه های اسپانیایی آن را فرصتی برای تقویت جایگاه تجاری این کشور در بازار ایران، پس از رفع تحریمهای تهران، می دانند.
 
این نخستین سفر یک وزیر خارجه اروپایی پس از اعلام نیت ترامپ در مورد بازنگری در توافق هسته ای است. در این سفر، وزیر خارجه اسپانیا پیام اتحادیه اروپا را به تهران رساند؛ پیامی مبنی بر التزام این اتحادیه به تمام تفاصیل توافق هسته ای با ایران، با وجود فشارهای آمریکایی، اسرائیلی و سعودی است. داستیس برای اطمینان دادن به ایران در این باره، از دیدار با موگرینی و همتای فرانسوی خود و عزم جدی آنها برای حمایت از توافق هسته ای با ایران و افزایش روابط اقتصادی با آن خبر داد.
 
رئیس جمهور آمریکا مهلتی 120 روزه به اتحادیه اروپا داده بود تا مذاکراتی را با تهران در مورد بازنگری در توافق هسته ای آغاز کند؛ در همین راستا دیپلماسی اروپایی تلاش کرد نبض ایران را در مورد آمادگی اش در زمینه افزودن بندهای تازه ای به توافق، بگیرد، اما پاسخ مسئولان ایرانی در دیدار با وزیر خارجه اسپانیا کاملا واضح بود؛ به گونه ای که داستیس به محض بازگشت به مادرید تصریح کرد مسئولان ایران اعلام کرده اند که توافق هسته ای خطر قرمز انهاست و هیچ گونه تعدیلِ حتی ساده ای را در آن نمی پذیرند.
 
این در حالی است که تاجران اسپانیایی در دیدار با وزیر خارجه این کشور در مورد تهدید های ترامپ برای کناره گیری از توافق هسته ای با تهران اظهار نگرانی کرده و بیم آن دارند که این تهدیدات به صورت مستقیم بر فضای روابط تجاری با تهران تاثیر منفی بگذارد. ایشان همچنین از دغدغه خود در خصوص عدم تمایل بانکهای اسپانیایی در تامین هزینه های طرحهای اقتصادی در ایران صحبت کردند و وزیر خارجه اسپانیا متعهد شد در این باره با وزیر اقتصاد گفتگویی داشته باشد تا با دادن وامهایی به شرکتهای اسپانیایی که قصد اجرای طرحهایی در ایران را دارند، موافقت کند.
 
دولتهای اروپایی بر این عقیده اند که ایران با بیش از 80میلیون نفر جمعیت بازار مناسبی برای سرمایه های آنهاست؛ همانطور که مبادلات تجاری اسپانیا با ایران در سال 2016 افزایش محسوسی داشته و در سپتامبر 2017صادرات اسپانیا به ایران تا 15 درصد رشد کرد و تعداد گردشگران اسپانیایی در ایران در سال گذشته به 9761 نفر رسید.
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: برجام - توافق هسته ای - ایران-,
نویسنده : امید خسروی
تعصب جالب کاپیتان به پرسپولیس

ه گزارش افکارنیوز، خبر مصدومیت سیدجلال حسینی در آستانه دیدار با نسف کارشی ازبکستان،  هواداران پرسپولیس را حسابی ناراحت و غمگین کرد. 

البته کادرپزشکی پرسپولیس گزارش داده این بازیکن به زودی به تمرینات برمی گردد و مشکل حادی ندارد اما بد نیست بدانید سیدجلال تعصب عجیبی به پرسپولیس نشان می دهد. 

او مدت هاست که از دو ناحیه به خصوص عضله زیر زانو احساس درد و مصدومیت می کند اما با وجود این دردها، برای پرسپولیس بهترین بازی ها را انجام می دهد. 

سیدجلال همچنان یکی از محبوب ترین بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس به شمار می رود و مشخصا یکی از عوامل این محبوبیت، تلاش های او برای حفظ ثبات تاکتیکی و حرکت روی یک فرم خوب است تا حدی که حتی با وجود مصدومیت نیز برای پرسپولیس به میدان می رود.

تعصب جالب کاپیتان به پرسپولیس

:: موضوعات مرتبط: دنیای ورزشی، ،
:: برچسب‌ها: پرسپولیس- فوتبال- جام ملت ها,
نویسنده : امید خسروی
پشت پرده درخواست روحانی برای برگزاری رفراندوم ؛ چرا رییس جمهور مبهم سخن می گوید ؟ / استارت همه پرسی
گروه سیاست نامه نیوز؛ حسن روحانی صبح یکشنبه و در جریان سخنرانی خود به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب برای دومین بار تابو صحبت از رفراندوم را شکست. او با اشاره به ضرورت  استفاده از ظرفیت های قانونی همچون اصل 59 قانون اساسی، گفت: « اگر جايي ما با هم بحث داريم بايد به اصل ٥٩ قانون اساسي مراجعه كنيم. اصل ٥٩ قانون اساسي مي‌گويد در برخي موارد قانونگذاري و اعمال قوه مقننه در مسائل مهم اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي، مراجعه به آراي مستقيم مردم است. اگر در دو تا مساله اختلاف نظر داريم، جناح‌ها اختلاف دارند، دعوا و شعار ندارد، صندوق آرا را بياوريم و طبق اصل ٥٩ قانون اساسي هر چه مردم گفتند، به آن عمل كنيم، اين ظرفيت قانون اساسي ما است و بايد به ظرفيت‌هاي قانون اساسي‌مان عمل كنيم».
 
روحانی سه سال قبل نیز وقتی در نخستین کنفرانس اقتصاد سخنرانی می کرد؛ از همه پرسی و به عنوان راهکار مناسب برای حل مشکلات حرف زد و گفت: « من به عنوان مسؤول اجرای قانون اساسی دلم می‌خواهد شرایطی فراهم شود تا به اصل برگزاری رفراندوم قانون اساسی عمل کنیم و یک بارهم که شده آن چیزی را که برای همه مهم است و اهمیت دارد از مردم بپرسیم.»
 
روند قانونی همه پرسی
 
سوال اینجا است که از راهکار مورد اشاره رئیس جمهور در چه موضوعاتی و چه طور می توان بهره برد؟ اصل 59 قانون اساسی می گوید«در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه‌پرسی و مراجعه مستقیم به آرای مردم صورت گیرد. در خواست مراجعه به آرای عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد.»
  
به این ترتیب این مجلس است که استارت پروژه همه پرسی را می زند. این طور که نعمت احمدی، وکیل پایه یک دادگستری به «نامه نیوز» گفته است، مجلس می تواند بعد از تصویب دو سوم نمایندگان خواهان برگزاری همه پرسی شود. 
 
گفتنی است که دولت و رئیس جمهور نمی توانند به صورت مستقل اقدام به برگزاری همه پرسی کنند و در صورت احساس نیاز به همه پرسی باید پیشنهاد خود را در قالب لایحه به مجلس بفرستند و منتظر تایید دو سوم از نمایندگان مردم بمانند. از آنجایی که در اصل 110 قانون اساسی صدور فرمان همه پرسی ذیل وظایف و اختیارات رهبر تعریف شده است؛ در صورت تصویب مجلس و تایید رهبری می توان مساله مورد نظر را به رفراندم گذاشت. بر اساس 99 قانون اساسی نهاد ناظر بر این همه پرسی شورای نگهبان است و بنا به آنچه در اصل 123 قانون اساسی آمده است، «رئیس جمهور موظف است مصوبات مجلس یا نتیجه همه ‏پرسی را پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ به وی امضا کند و برای اجرا در اختیار مسئولان بگذارد.»
 
همه پرسی در چه مورد؟
 
حال که روند اجرای رفراندوم بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشخص شد، سوال اینجا است که در چه مواردی باید از این ابزار قانونی بهره برد؟ سه سال قبل که روحانی حرف از همه پرسی زده بود گمان رفت که منظور او به رای گذاشتن تداوم یا قطع پرداخت یارانه های نقدی است . از قضا دولت او هنوز هم با همین مساله دست به گریبان است. به هر حال آقای رئیس جمهور این بار نیز منظور خود را واضح بیان نکرده و  نسخه رفراندوم را برای کدام یک از اختلافات موجود می پیچد.
 
نعمت احمدی در مورد مواقعی که برگزاری همه پرسی لازم می شود، گفت:« دربسياري از موضوعات كه نه قوه مقننه ورود مي‌كند و نه قوه مجريه؛ به بن بست‌هايي مي‌رسيم و بهتر است که سراغ همه پرسی بریم. به عنوان مثال رابطه با برخي كشور‌ها که اتفاق نظر در مورد آن وجود ندارد. براي حل معضلاتي از اين دست مي‌توان رفراندوم برگزار كرد».
 
وی با تاکید بر اینکه «نتيجه عمل‌گرايي با نظرات مردم موجب افزايش رضايت عمومي از حاكميت است» گفت: « در  اصل ١٧٧ قانون اساسی حتی تدابیر بازنگري در این قانون نیز اندیشیده شده تا در برهه های مختلف بتوان اشکالات موجود را مرتفع کرد».  
 
سوابق همه پرسی
 
درست است که سال ها است که کسی در نظام جمهور اسلامی حرفی از همه پرسی نمی زند و این راهکار قانونی پیش از این سه بار مورد استفاده قرار گرفته است. اولین بار در فروردین 1358 و زمانی که قرار بود مردم ایران در مورد اصل نظام اعلام نظر کنند. بر اساس نتیجه آن همه پرسی و با رای 98.2 درصد مردم جمهوری اسلامی ایران مستقر شد و دومین همه پرسی را هشت ماه بعد ( آذر 1358) برگزار کرد. در این همه پرسی قانون اساسی به رای گذاشته و با اکثریت آرا از سوی مردم تایید شد. 10 سال بعد و در مرداد 1368 همین قانون اساسی بعد از بازنگری یک بار دیگر به تایید مردم رسید.
به هر حال منظور روحانی هر چه بوده درخواست جدید او با واکنش های تند منتقدانش مواجه شده است .
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: قانون اساسی- همه پرسی- رییس جمهور,
نویسنده : امید خسروی
22 بهمن آغاز یک پایان

نتیجه تصویری برای 22 بهمن

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: 22 بهمن- بهمن57-استقلال - آزادی - جمهوری اسلامی - ایران پاینده باد,
نویسنده : امید خسروی
خبر وقوع زلزله تهران جمعه ۲۰ بهمن ۹۶

زلزله تهران جمعه ۲۰ بهمن : شب گذشته زمین‌لرزه ۳.۶ ریشتری در عمق ۱۳ کیلومتری زمین مرز تهران و سمنان حوالی شريف آباد تهران را لرزاند

زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر راس ساعت ۲۱:۰۸ شامگاه جمعه «شریف آباد» از توابع پاکدشت در جنوب شرق استان تهران را تکان داد.

بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران عمق کانون این زمین لرزه در ۱۳ کیلومتری از سطح زمین ثبت شده است.

بنا به اعلام مسئولان، تاکنون این زمین لرزه خسارت جانی و مالی نداشته است.

کانون زلزله در ۱۵ کیلومتری شریف آباد، ۱۵ کیلومتری شهر پاکدشت و ۱۸ کیلومتری شهر پیشوا در جنوب شرق استان تهران قرار داشته است.

بر اساس گزارش خبرنگاران مهر، در شهرستان های استان تهران، این زمین لرزه در شهرستان های پیشوا، ورامین، قرچک و پاکدشت احساس شده است.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

بزرگی: ۳٫۶
محل وقوع: مرز استانهای تهران و سمنان – حوالی شريف آباد(تهران)
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۳۹۶/۱۱/۲۰ ۲۱:۰۸:۴۴
طول جغرافیایی: ۵۱٫۸۵
عرض جغرافیایی: ۳۵٫۴۴
عمق زمین‌لرزه: ۱۳ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
۵ کیلومتری شريف آباد (تهران)
۱۵ کیلومتری پاكدشت (تهران)
۱۸ کیلومتری پيشوا (تهران)

نزدیکترین مراکز استان:
۵۰ کیلومتری تهران
۹۰ کیلومتری كرج

</div>


<BlogPostCategoriesBlock242>:: موضوعات مرتبط: <a  href= بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: زمین لرزه - تهران- سمنان,

نویسنده : امید خسروی
«قمار» اردوغان در عفرین /ترکیه همچنان به دنبال سوریه بدون بشار اسد /تلاش روسیه و ایران برای کشاندن ا
داود احمد زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با نامه نیوز به بررسی تحولات و چشم انداز عفرین و گفت و گوهای سوریه پرداخته است.
گروه بین الملل نامه نیوز: همه نگاه ها در حال حاضر به عفرین دوخته شده است. اخبار دربارۀ جزئیات جنگ ضد و نقیض است اما آنگونه که خبرها نشان می دهد، آنکارا دست برتر را در عفرین دارد. اردوغان می گوید آنکارا به‌دنبال اجرای عدالت است نه گرفتن زمین و تنها از حاکمیتش دفاع می کند. 
 
برخی کارشناسان براین اعتقادند که عملیات شاخه زیتون متعاقب توافقات "آستانه" صورت گرفته و برخی دیگر بر این باورند که اردوغان دست به قمار زده است. اینکه چه روندی در آینده برای عفرین وجود خواهد داشت و آیا این روند می تواند به کاهش هزینه های سوریه کمک کرده و فرایند گفت و گوها را بهبود بخشد موضوعاتی است که با داود احمد زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در میان گذاشته ایم. 
 
ارزیابی شما از بازی ترکیه در صحنه سوریه چیست؟ به نظرتان همانند آنچه گفته می شد، ترکیه به عنوان یک بازی خراب کن در این روند عمل می کند؟
 
ترکیه یکی از بازیگران مهم در تحولات سوریه است که در همان بدو شروع بحران سوریه، به‌عنوان یک نقش‌آفرین منفی بود، به نوعی که در کنار محور عربی و محور غربی و عبری از بدو شروع ناآرامی‌های سوریه تلاش کرد که به نوعی برای سقوط نظام سوریه عمل کند و هیچ وقت بحث مذاکره سیاسی یا گفتگوها را مدنظر قرار نداد، ولی ما باید در نظر داشته باشیم مواضع ترکیه که مواضع زیگزاگی یا سینوسی بود، با توجه به موقعیت‌های مختلف و بازیگران متفاوتی که به نوعی دخیل در بحران هستند متفاوت شده است. تا زمانی که همه تمرکز نیروهای آمریکایی و عربستاین و حتی قطری برای تجهیز نیروهای مخالف و معارض، ازجمله نیروهای داعشی و تکفیری برای سقوط نظام سوریه بود، ترکیه هم به نوعی همین مسیر را ادامه داد و حمایت‌هایی را از برخی از گروه‌های تکفیری و گروه‌های معارض سوریه برعهده گرفت. از طرف دیگر به‌عنوان یک مأمن امن عبور برخی از گروه‌های تروریستی، مرز خود را برای ورود نیروهایی که به داعش می‌پیوستند، به‌ویژه از آسیای میانه و مرکزی، باز کرد و ایفاگر نقش منفی بود. 
 
روند تحولات طبیعی و نقش محور مقاومت در منطقه، به‌ویژه در سوریه و در کنار آن، مواضع مستحکمی که روس‌ها در حمایت از بشار اسد به‌عنوان یک کشور راهبردی و استراتژیک برای خود در نظر گرفته بودند و بعد از آن جریانی که روابط ترکیه و روسیه را وارد یک مناقشه سخت، حتی تا مرز برخورد نظامی هم پیش برد، ما شاهد یک عقبگرد از مواضع قبلی و نوع نگرش مثبت ترکیه نسبت به ایران و روسیه بودیم. 
 
با روند جدید و عملیات ترکیه در  عفرین به نظرتان مثلث روسیه، ایران و ترکیه برای تضمین صلح سوریه تضعیف می شود؟
 
در این یکی، دو سال اخیر که نشست‌های متعددی در آستانه قزاقستان برگزار شده، ترکیه در کنار ایران و روسیه تلاش کرده که به نوعی از تنش‌های موجود بکاهد، ولی یک مرکزی را برای خودش همچنان در برخورد با خود نظام بشار اسد تعیین کرده بود. به نظر می‌رسد که ترک‌ها به رهبری اردوغان همچنان به سوریه بدون بشار اسد فکر می‌کنند و این نقطه محوری، اختلاف بین ایران و روسیه با ترک‌ها بوده و تثبیت نظام و برقراری حاکمیت فراگیر از طرف بشار بر تمام مناطق سوریه را ترک‌ها برنمی‌تابند، بنابراین ما شاهد هستیم که در هفته‌های اخیر به نیت مبارزه با گروه‌های کرد سوریه که به نوعی قبلا از طرف آمریکایی‌ها حمایت می‌شدند، عملیات گسترده و فراگیری از سوی ترکیه در شمال سوریه و عفرین بودیم که این زد و خوردها و پیچیدگی موضوع سوریه و بحران را افزوده است؛ روندی که باعث شده که کشورهای دخیل در موضوع سوریه به نوعی از خود واکنش نشان دهند.
:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: سوریه- ایران - روسیه -ترکیه- اسد,
نویسنده : امید خسروی
بدون شرح

Image result for ‫شهادت حضرت زهرا‬‎

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: حضرت فاطمه (س) فاطمیه,
نویسنده : امید خسروی
شلیک موشک «برکان اچ ۲» یمن به سمت فرودگاه «ملک خالد» در ریاض

منابع یمنی از شلیک یک فروند موشک بالستیک «برکان اچ ۲» به سمت فرودگاه ملک خالد در ریاض خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله صبح روز سه شنبه یک فروند موشک بالستیک «برکان اچ ۲» را به سمت فرودگاه بین المللی «ملک خالد» در ریاض شلیک کردند. 

گزارش بیشتری درباره جزئیات شلیک امروز موشک بالستیک یمن منتشر نشده است.

نیرو‌های موشکی یمن در آبان ماه گذشته نیز یک فروند موشک بالستیک از نوع برکان اچ ۲ را به سمت فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در پایتخت عربستان شلیک کرده بودند.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله از ابتدای سال جدید میلادی تاکنون بیش از ۱۱ فروند موشک بالستیک به سمت مواضع نظامی عربستان شلیک کردند.

 

 


:: برچسب‌ها: موشک- حزب الله,
نویسنده : امید خسروی
نزاع عربستان و امارات بالا گرفت

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، درگیری بین مزدوران عربستان سعودی و امارات در جنوب یمن را نزاع بر سر نفوذ و سیطره بر این کشور دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، درگیری بین مزدوران عربستان سعودی و امارات در جنوب یمن را نزاع بر سر نفوذ و سیطره بر یمن و ایجاد نوعی توازن بین اشغالگران پس از سیطره امارات بر جزیره یمنی سقطری، دانست.

ضیف الله الشامی در گفتگو با این شبکه افزود: اکنون که نوبت تقسیم غنائم شده است، هر یک از کشورهای اشغالگر در یمن می کوشند برنامه خود را در این کشور اجرا کنند. با توجه به اینکه امارات جزیره یمنی سقطری را اشغال کرده و آن را به چیزی شبیه پایگاه تبدیل کرده است و اوضاع را از آنجا اداره می کند، باید نوعی توازن بین اشغالگران (امارات و عربستان سعودی) برقرار می شد.

:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: نزاع عربستان و امارات - یمن- حزب الله,
نویسنده : امید خسروی
واکنش ارتش به انتشار خبر غرق شدن ناوشکن دماوند

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی، سخنگوی ارتش، گفت: ناوشکن دماوند که به هنگام ورود به بندر بر اثر شرایط نامساعد جوی و دریای طوفانی پس از برخورد با موج‌شکن در دریای خزر دچار سانحه شده بود، با وجود استمرار وضعیت جوی نامساعد، کارشناسان متخصص بلافاصله به منظور بررسی وضعیت به محل اعزام و متوجه آسیب جدی در سطح بدنه زیر آب و لزوم باز شدن قطعات و انتقال آن به کارخانه برای احیاء مجدد شدند.

وی افزود: در اولین اقدام، تمام سامانه‌های حیاتی، حساس و ارزشمند ناوشکن با تلاش شبانه‌روزی متخصصان به رغم تداوم شرایط نامساعد جوی و طوفانی بودن دریا با دقت و به صورت استاندارد جدا و برای نصب مجدد پس از تعمیرات اساسی و احیاء ناوشکن به کارخانجات کشتی‌سازی شهید تمجیدی وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شد.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: با توجه به عمق کم آب در محل سانحه که حدود ۴ الی ۵ متر است، امکان غرق شدن ناوشکن دماوند وجود ندارد و برای جابجایی بلوک‌های بدنه لازم است قسمت‌های به هم متصل شده، جدا و برای تعمیر و بازسازی اساسی به کارخانه کشتی‌سازی منتقل شود.

واکنش ارتش به انتشار خبر غرق شدن ناوشکن دماوند

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: ناوشکن دماوند- نیروی دریایی - ارتش ,
نویسنده : امید خسروی
برف در تهران|آخرین وضعیت بارش‌ها در نیمه شمالی کشور/تهران یخ می‌زند

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه برف و باران تا عصر امروز در نیمه شمالی ادامه می‌یابد، گفت: پدیده کاهش محسوس دما در نیمه شمالی از امشب تا چهارشنبه به‌وقوع می‌پیوندد و احتمال یخ زدگی معابر و جاده‌ها نیز در ساعات آتی وجود دارد.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره آخرین وضعیت جوی در ساعتهای آتی اظهار کرد: بارش برف که از روز گذشته در نیمه شمالی کشور  شدت گرفته است همچنان در ساعات آینده و تا غروب امروز یکشنبه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: رفته رفته در اواخر وقت امروز این سامانه بارشی فعال که از روز جمعه وارد کشورمان شده به سمت نیمه شرقی و به‌ویژه شمال شرقی کشور رهسپار می‌شود و گستره بارش‌ها در روز دوشنبه برای شرق کشور به وقوع می‌پیوندد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارش برف و باران نیز تا عصر امروز در استان تهران ادامه می‌یابد و به‌تدریج از بارش‌ها کاسته می‌شود اما افت محسوس دما در نقاط مختلف استان تهران و نیمه شمالی ادامه می‌یابد.

به گفته گودرزی، کاهش محسوس دما از امشب تا روز چهارشنبه محسوس خواهد بود و رفته رفته روند افزایشی دما به‌وقوع می‌پیوندد.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: زمستان برفی- برف تهران- ایران,
نویسنده : امید خسروی
مهلت و شرایط استخدام ارتش

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)ارتش جمهوري اسلامي ايران
به منظورتأمین کادر هیئت علمی دانشگاه خاتم الانبیاء (ص) از دارندگان مدرک دکترا در رشته های مشروحه زیر به صورت کارمندی پیمانی (ماده 38) داوطلب مرد می پذیرد.
الف) شرایط جذب:
           شرایط عمومی:
1-تابعیت جمهوری اسلامی ایران 2- متدین به دین مبین اسلام و اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و احکام اسلامی 3- نداشتن سوء پیشینه کیفری،سیاسی و اخلاقی 4- عدم سابقه اعتیاد به مواد مخدر و محرومیت از خدمات دولتی5- داشتن سلامت روانی و جسمانی برابر گواهی اداره بهداشت و درمان(حداقل قد160 سانتیمتر)6- موفقیت در آزمایش های ورودی برابر مقررات استخدامی 7- داشتن مدرک¬ فارغ¬التحصیلی معتبر در رشته‌های مورد نیاز8- نداشتن تعهد خدمت به سازمان‌های دولتی و غیردولتی به صورت رسمی، آزمایشی و یا پیمانی.
 

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: استخدام - پدافند هوایی - ارتش جمهوری اسلامی ایران,
نویسنده : امید خسروی

Image result for ‫کلام امیر‬‎

 

 

 

 


:: برچسب‌ها: # امام علی(ع),
نویسنده : امید خسروی
آغاز شمارش معکوس برای پایان پرونده فساد شاهزادگان سعودی

یک روزنامه عربستانی گزارش داده است که شمارش معکوس برای پایان دادن به پرونده فساد اقتصادی شاهزادگان و مسئولان سابق دولتی این کشور آغاز شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از روزنامه سبق عربستان، شمارش معکوس برای بستن پرونده فساد اقتصادی شاهزادگان سعودی و مسئولان دولتی سابق این کشور آغاز شده است.

این روزنامه گزارش داده است که اغلب متهمان پرونده‌های فساد با پرداخت غرامت مالی و آزادی از زندان موافقت کرده اند و به همین ترتیب اتهامات وارد شده به آن‌ها نیز ساقط شده و آن‌ها آزاد شده اند. بر اساس این خبر اغلب این متهمان غرامت‌های خود را از طریق مبالغ نقدی یا املاک و دارایی‌های غیرنقدی پرداخت کرده اند، اما هنوز ۹۵ نفر دیگر در ارتباط با این پرونده‌ها در زندان بسر می‌برند.

روزنامه سعودی سبق به نقل از دادستان عربستان مدعی شده است که این افراد از تمام حقوق قانونی خود برخوردار بوده اند و همه آن‌ها از داشتن وکیل بهره برده اند و پس از آزادی هم محدودیتی برای آن‌ها اعمال نشده است. به این ترتیب باقی متهمان اگر موافق پرداخت غرامت مالی نباشند باید با دادستانی کل عربستان به اتهام فساد اقتصادی مواجه شوند.

پیشتر «سعود المعجب» دادستان عربستان به خبرگزاری بلومبرگ گفته بود که عربستان احتمالا ۱۰۰ میلیارد دلار از این پروژه درآمد کسب خواهد کرد.


:: برچسب‌ها: عربستان- فساد مالی - شاهزاده- مردم#مسئولین,
نویسنده : امید خسروی
امام جمعه تبریز همچنان ‌آذربایجانی‌ها را غافلگیر می‌کند

حجت‌الاسلام ‌آل‌هاشم دستور داد تا نرده‌هایی که بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد می‌کرد برداشته شود.

به گزارش مشرق، با دستور مستقیم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نرده‌هایی که صف مسئولان را از مردم در نماز جمعه جدا می‌کرد برداشته شد تا دیگر هیچ دیواری بین خدمتگزاران نظام و ملت قرار نگیرد.

آوازه‌ی اقدامات نماینده ولی فقیه در استان زبانزد خاص و عام می‌باشد و در طول مدت کوهی میزان محبوبیت وی در بین مردم آذربایجان‌شرقی به‌صورت چشمگیری افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم پیش‌تر نیز با تماس‌های غافلگیرانه خود و حضور در مترو، اتوبوس و تردد با تاکسی در داخل شهر خبرساز شده بود.


:: برچسب‌ها: آل هاشم - مردم - مسئولین,
نویسنده : امید خسروی
حقوق ها 25 درصد افزایش می یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه افزایش حقوق کارکنان در سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مهرداد بایوج لاهوتی  با اشاره به اختلاف اعداد در گزارش نهایی کمیسیون تلفیق بودجه و صحبت های سخنگوی کمیسیون در خصوص وضعیت افزایش حقوق کارکنان در سال آینده توضیح داد: برای افزایش حقوق کارکنان اعتباری در نظر گرفته شده بود و براساس آن اعتبار می توانستیم حقوق همه رده ها را تا 10 درصد افزایش دهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نهایت در کمیسیون تلفیق مقرر شد تا حقوق بگیران بالای 5 میلیون تومان افزایشی نداشته باشند و در عوض حقوق های زیر 5 میلیون تومان به صورت پلکانی بین 10 تا 18 درصد افزایش یابد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: در زمان بررسی این پیشنهاد برآورد ما این بود که با اعتبار مدنظر می توان حقوق پلکانی را تامین کرد اما بعد که محاسبه شد، به این نتیجه رسیدیم اگر اعتبار افزایش حقوق کارکنان افزایش تا سقف20 تا 25 درصد را نیز داشته باشد چنین کاری صورت می گیرد.

وی درادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اعتبار مد نظر برای افزایش حقوق باید مورد استفاده قرار گیرد، بیان داشت: حقوق بالای 5 میلیون تومان در سال آینده افزایش پیدا نمی کند و با توجه به گزارش نهایی کمیسیون تلفیق از بودجه سال 97، حقوق بگیران زیر 5 میلیون بین 10 تا 20 درصد افزایش می یابد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای تغییر سقف افزایش پلکانی حقوق از 18 درصد به 20 درصد در کمیسیون مجدد رای گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در بند الف جز 2 تبصره 12 گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 آمده است که دولت مکلف است حقوق و مزایای مستمر گروه های مختلف حقوق بگیر شاغل دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه و اعضای هیأت علمی و قضات را به گونه ای افزایش دهد که متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال 1396 کمتر از 50 میلیون ریال است به صورت پلکانی نزولی، به میزان ده درصد (10%) باشد حداکثر میزان بیست درصد (20%) خواهد بود.

این در حالی است که سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 در زمان بررسی این تبصره در کمیسیون از افزایش پلکانی 10 تا 18 درصد حقوق کارکنان خبر داده بود.

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: افزایش حقوق -سال 97- پلکانی,
نویسنده : امید خسروی
روحانی در مراسم بزرگداشت دریانوردان

رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت دریانوردان سانچی در مدرسه عالی شهید مطهری حضور یافت.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت دریانوردان سانچی حضور یافت.

در این مراسم که با حضور سران قوا، معاون اول رئیس جمهور، اعضای هیئت دولت و‌ دیگر مقامات عالی رتبه کشوری و لشگری، سفرای کشورهای خارجی، خانواده‌های دریانوردان و عموم مردم در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، رئیس جمهور ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای دریانورد حادثه سانچی را گرامی داشت.

روحانی ختم

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: سانچی- تسلیت ایران- روحانی,
نویسنده : امید خسروی
ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه برای عملیات زمینی

 

به گزارش نامه نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های محلی ترکیه در گزارشی اعلام کردند که در راستای انجام مقدمات برای برگزاری عملیات زمینی در منطقه عفرین سوریه توسط نیروهای مسلح ترکیه، تانکها و پرسنل نظامی این کشور وارد خاک سوریه شدند.
 
همچنین شبکه ان تی وی به نقل از یک منبع نظامی ترکیه اعلام کرد که تانک‌های این کشور در راستای حمایت از عملیات "ارتش آزاد سوریه"(مخالفان سوری مورد حمایت آنکارا) وارد عفرین شدند.
 
پیشتر نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرده بود که عملیات زمینی این کشور در عفرین روز یکشنبه آغاز می‌شود.
 
این عملیات تحت عنوان "شاخه زیتون" برای مقابله با نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (مورد حمایت آمریکا) در شمال سوریه انجام می‌گیرد.
 
با انجام حملات هوایی ترکیه مقامات محلی عفرین در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کردند که دست‌کم 10 نفر از ساکنان این منطقه مجروح شده‌اند.
 
این در حالی است که خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرده بود، ترکیه تمام تدابیر لازم را برای جلوگیری از وارد آمدن هرگونه ضرر به غیرنظامیان لحاظ کرده است.
 
همچنین در پی حملات هوایی، کمپ پناهجویان "روبار" که برای آوارگان استان حلب استفاده می‌شد، تخریب شد.
همچنین جنگنده‌های ترکیه یک پایگاه هوایی محلی را که توسط نیروهای آمریکایی برای انتقال تسلیحات به کردهای سوریه استفاده می‌شد، مورد هدف قرار دادند.
 
منبع: ایسنا

 

 
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: ترکیه-سوریه- ایران,
نویسنده : امید خسروی
دستور رهبر انقلاب درباره فعالیت اقتصادی ارتش و سپاه

حاتمی در پاسخ به اینکه «آیا دولت برای پیگیری واگذاری‌ها در ارتش و سپاه به وزارت دفاع مسئولیتی داده است؟»، اظهار کرد: «مسئولیت این کار از طرف مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شده و ستاد کل در کل نیروهای مسلح این موضوع را دنبال می‌کند تا این نیروها از کارهای اقتصادی غیرمرتبط به هر دلیل، خارج شوند.»

امیر سرتیپ حاتمی در گفت‌وگو با روزنامه ایران درباره تأکید رئیس جمهوری مبنی بر واگذاری بنگاه‌های اقتصادی تا پایان سال گفت: «این مسأله جهت‌گیری اصولی همه ماست و همه تلاش خود را می‌کنیم اما میزان موفقیت ما به شرایط و وضعیت بازار و امکان واگذاری بستگی دارد، ولی همه تلاش خود را خواهیم کرد.»

وی در پاسخ به اینکه آیا وزارت دفاع رأساً اقدام خواهد کرد یا از سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری‌ها کمک خواهد گرفت، افزود: «خوشبختانه آن چیزی که حداقل در حوزه وزارت دفاع است و باید واگذار شود، عمدتاً مربوط به بازار سرمایه است که ما باید از مدیریت آنها خارج شویم، بنابراین نیازی به استفاده از ظرفیت سازمان خصوصی‌سازی نیست و این کار در بازار سرمایه قابل انجام است.»

وزیر دفاع از اعلام اسامی شرکت‌ها و بنگاه‌های درحال واگذاری وزارت دفاع خودداری کرد اما در پاسخ به اینکه آیا وزارت دفاع برای واگذاری بنگاه‌های اقتصادی سپاه و ارتش هم رایزنی می‌کند، گفت: «این سیاست، سیاست کل نیروهای مسلح است که سپاه و ارتش را هم شامل می‌شود. براساس قانون اساسی، سپاه و ارتش برای کمک به دولت کارهایی انجام می‌دهند که گاهی این کارها به عنوان کار اقتصادی تلقی می‌شود، مانند کاری که قرارگاه سازندگی انجام می‌دهد اما این کارها از جنس دیگری است و عموماً کاری از جنس کارهای پیمانی است که قسمت‌های سازندگی نیروهای مسلح برای کمک به بخش‌های مختلف به عهده می‌گیرند و انجام می‌دهند. اگر منظور شما از فعالیت‌های اقتصادی، اینهاست، باید بگویم این کارها می‌تواند براساس نیاز دولت ادامه پیدا کند یا ادامه پیدا نکند. هرچیزی که دولت اعلام نیاز بکند، ادامه پیدا می‌کند.»

حاتمی در پاسخ به اینکه «آیا دولت برای پیگیری واگذاری‌ها در ارتش و سپاه به وزارت دفاع مسئولیتی داده است؟»، اظهار کرد: «مسئولیت این کار از طرف مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شده و ستاد کل در کل نیروهای مسلح این موضوع را دنبال می‌کند تا این نیروها از کارهای اقتصادی غیرمرتبط به هر دلیل، خارج شوند.»

:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: ارتش-سپاه- اقتصاد,
نویسنده : امید خسروی
پند بزرگان

 

" افراد منطقی خودشان را با دنیا تطبیق می‌دهند.

افراد غیر منطقی سعی می‌کنند دنیا را با خودشان تطبیق دهند.

پیشرفت بستگی به افراد غیرمنطقی دارد " .

جرج برنارد شاو

 

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: منطق-بشر- ,
نویسنده : امید خسروی
بدون شرح

Image result for ‫سخن بزرگان‬‎

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: دنیا,
نویسنده : امید خسروی
صبر هواداران پرسپولیس تمام شد

به گزارش "ورزش سه"، هواداران پرسپولیس که در نیمه اول روی دو صحنه شکل گرفته روی علیپور معترض بودند با سوت های نیمه دوم اکبریان به شدت اعتراض خود افزودند. اکبریان البته در دقایق پایانی نیمه دوم با اخراج معبودی قصد داشت جو را در استادیوم ملایم کند که با اعتراض بازیکن گسترش و فیروز کریمی، هواداران به شدت نسبت به معبودی و فیروز کریمی و همچنین اکبریان موضع گرفتند و با شعارهای تند خود آنها را همراهی کردند.

:: موضوعات مرتبط: دنیای ورزشی، ،
:: برچسب‌ها: پرسپولیس-فوتبال-هوادار,
نویسنده : امید خسروی
باران «موشک» روی سر آل سعود

نیروهای ارتش یمن و انصارالله با شلیک چندین فروند موشک «کایتوشا» مواضع شبه‎نظامیان ائتلاف سعودی را در شهرستان «نهم» واقع در شمال شزقی استان صنعاء را موشک باران کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  نیروهای یمنی روز چهارشنبه چندین فروند موشک کاتیوشا به سمت محل تجمع مزدوران ارتش یمن و انصارالله در شهرستان «نهم» واقع در شمال شرقی استان صنعاء شلیک کردند.

منابع نظامی یمن می گویند که نیروهای یمنی پادگان‌ها و مواضع مزدوران را شهرستان نهم را هدف قرار دادند.

واحد توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله نیز روز چهارشنبه مواضع نظامیان سعودی و مزدوران آنها را در جازان و نجران گلوله باران کردند.

یگان توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله محل تجمع نظامیان سعودی در پایگاه «مستحدث» واقع در شرق پایگاه جحفان در جازان را منهدم کردند.

به گزارش برنا به نقل از العالم، در نجران نیز مواضع شبه نظامیان ارتش عربستان در جبال علیب هدف حملات توپخانه ای ارتش یمن و انصارالله قرار گرفته است.

:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: یمن-حزب الله-موشک,
نویسنده : امید خسروی
ناگفته های سانچی

رکنا: نماینده اعزامی مجلس به شانگهای برای بررسی حادثه نفتکش سانچی درباره برخی ابهامات در زمینه همکاری چین در این حادثه توضیحاتی ارائه کرد.

ناگفته هایی از فاجعه نفتکش سانچی که ابهام زدا است

 

محمدمهدی برومندی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر قصور و تقصیر احتمالی دولت چین در امدادرسانی به سرنشینان نفتکش سانچی، اظهار کرد: چینی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی به دلیل اینکه این تصادم در حوزه آب‌های سرزمینی آنها اتفاق افتاده بعد از اینکه متوجه شده بودند ستاد بحران تشکیل دادند و اقداماتی شروع کردند و تلاش‌های خوبی داشتند. ما هم در فرماندهی ستاد بحران آنها حضور پیدا کردیم و از نزدیک شاهد پیگیری‌های آنها بودیم.

وی افزود: اگر بخواهیم بپرسیم آیا تجهیزات لازم برای اطفای حریق به نحو احسن وجود داشته یا خیر؟ باید گفت برای خاموش کردن این کشتی حداقل پنج هزار تن فوم نیاز بوده در حالیکه چینی‌ها تقریبا ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن فوم در اختیار داشتند لذا خود ما ورود کردیم و از کشورهایی مثل ژاپن می‌خواستیم جبران کنیم که صحنه عمل خالی نماند و با کمبود مواجه نشویم.

برومندی ادامه داد: گفته می‌شود چینی‌ها مانع برخی کشورها برای ورود به اطفای حریق بودند. این را قبول نداریم زیرا ژاپنی‌ها در صحنه بودند و کمک می‌کردند و کره‌ای‌ها هم به این موضوع ورود کردند البته چون فرماندهی با چینی‌ها بود آنها ملاحظاتی داشتند؛ مثلا در یک مورد به ژاپنی‌ها گفته بودند الان وقت این عملیات نیست و به جای آبپاشی باید فوم‌پاشی کنیم. اختلافات این‌چنینی در مقاطع کوتاه وجود داشت ولی اینکه چینی‌ها مانع ورود سایر کشورهای دیگر شده باشند، درست نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه گفته می‌شود چینی‌ها با چند روز تاخیر اجازه حضور نیروهای امدادی ایران را داده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که مورد نظر ما بود این بود که هر امدادگری که در صحنه هست اعم از چینی یا غیرچینی بتواند به عرشه کشتی ورود کند و به داخل کشتی بروند تا نسبت به تعیین وضعیت سرنشینان کشتی اقدامی انجام دهد اما چینی‌ها معتقد بودند هر لحظه ممکن است با توجه به میعانات گازی انفجارهایی رخ دهد و معتقد بودند در دقایق اول به دلیل سموم و حجم انفجار کسی از خدمه کشتی ما زنده نیست.

وی ادامه داد: من شخصا با فرمانده چینی در جلسه در این باره بحث کردم. ما به امید اینکه بتوانیم حداقل پیکرهای مطهر سرنشینان کشتی را بیاوریم یا یک درصد امکان زنده ماندن آنها وجود داشت از ناحیه جمهوری اسلامی اصرار کردیم که نیروهای ایرانی ورود کنند. طبق قوانین بین‌المللی ورود نظامیان یک کشور با یونیوفرم نظامی در کشوری دیگر آن هم از نوع تکاور دچار محدودیت‌هایی است. نهایتا نیروی دریایی ما این مساله را با چینی‌ها حل کردند که اینها در قالب لباس شخصی در چین حضور پیدا کنند. ۱۲ نفر از بهترین تکاوران ما از میان داوطلبان برای این عملیات انتخاب شدند. اینها باید برای ورود به چین تشریفات قانونی مثل ویزا طی می‌کردند در حالیکه خیلی از آنها پاسپورت نداشتند و برای تهیه آن قدری زمان برده شد و نهایتا آنها در شانگهای حضور پیدا کردند.

برومندی اضافه کرد: در روز شنبه یعنی یک روز قبل از غرق شدن کشتی تفاهمنامه‌ای بین ایران (سفیر) و فرمانده عملیات چین امضا شد که عملیات مشترک صورت گیرد یعنی در این حد چینی‌ها با ما همکاری کردند که آنها هم در عملیات جستجو حضور داشته باشند. البته همان روز گروه چهار نفره چینی وارد عرشه کشتی شدند که دو پیکر و جعبه سیاه کشتی را خارج کردند و این اتفاق یک روز قبل از غرق شدن کشتی انجام شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: یکی از مباحثی که آنها داشتند این بود که همانطور که گفتیم ورود به درون کشتی و طبقات به دلیل انبوه سموم گوگردی غیرممکن است و هر تکاور و امدادرسانی که می‌خواهد به کشتی ورود کند اکسیژنش ۳۰ دقیقه بیشتر جواب نمی‌دهد لذا عملیات بسیار عملیات سختی است و آنها گفتند ما از اول گفتیم نمی‌شود ورود کرد ولی در عین حال همکاری کردند و تفاهم کردند که در عملیات هم با ما مشارکت کنند. تکاوران ما سوار شدند، روز یکشنبه به ۳۰۰ متری کشتی رسیدند،‌ در یک کشتی هم تکاوران و هم گروه‌های امداد و نجات چین بودند که قرار بود به صورت مشترک عملیات داشته باشیم ولی به دلیل اینکه دو مخزن دیگر آتش گرفت و منفجر شد و دامنه آتش سراسر کشتی را گرفت و دمای هوا در کشتی به بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ درجه رسید عملا غیرممکن شد و کشتی غرق شد.

این نماینده مجلس همچنین درباره برخی ابهامات در زمینه نحوه تصادف، اظهار کرد: ۴۰ درصد تصادم‌های دریایی که در دنیا اتفاق می‌افتد در این منطقه است و این مسیر بسیار پرخطر و پرریسک است. طبیعتا این اولین و نخستین اتفاقی که در دنیا افتاده نیست. سه ماه پیش یک ناو آمریکایی و یک کشتی تجاری در همین محدوده تصادف Crash کردند و ۱۰ آمریکایی کشته شدند بنابراین بروز این اتفاقات طبیعی است اما اینکه بگوییم عمدی در کار بوده چنین چیزی نبوده و این صرفا یک تصادم دریایی بوده است

 

 

:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: سانچی, عزای عمومی, ایران,
نویسنده : امید خسروی
بیانیه ارتش به مناسبت هفته ناجا

ارتش جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌ای هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای هفته نیروی انتظامی را به غیورمردان و حافظان عرصه نظم و امنیت عمومی کشور تبریک گفت.

بر اساس ای گزارش در بخشی از این بیانیه آمده است: تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه روزی و مستمر فرماندهان، مسئولان و کارکنان پایور و وظیفه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسداشت نظم و امنیت عمومی کشور و انجام مقتدرانه ماموریت‌های محوله به این نیروی سرافراز در عرصه‌های مختلفی از جمله مقابله جدی و موثر با اشرار و سوداگران مرگ، تلاش در جهت برقراری نظم و ارتقای قانونمداری در جامعه، رویارویی با هجمه‌های فرهنگی دشمن و مظاهر هنجارشکنی‌های‌ اجتماعی و صیانت از حریم اخلاق و عفت عمومی جامعه و بسیاری دیگر از ماموریت‌های حساس و اثربخش دیگر، همه و همه نشان از اقتدار و پیشرفت روزافزون این نیروی ولایتمدار و انقلابی است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همانگونه که فرماندهی معظم کل قوا در مراسم اخیر فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی فرمودند، توانایی‌ها، اقتدار و رشادت نیروی انتظامی مایه‌ی افتخار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است که این اقتدار به برکت مجاهدت‌های خالصانه غیورمردان ولایتمدار ناجا و ایثار شهیدان و جانبازان این نیروی سرافراز در دوران 8 سال دفاع مقدس و عرصه‌های مصاف با اشرار، قاچاقچیان و تهدیدگران امنیت عمومی کشور حاصل شده است.

در پایان این بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تبریک این مناسبت به آحاد فرماندهان و کارکنان شجاع و غیرتمند این نیرو، بر ارتقای همفکری و همکاری‌های مشترک با آن نیروی سرافراز در ماموریت‌های مشترک و در مسیر هم افزایی بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

تسنیم

:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: ارتش- ناجا- هفته ناجا- تبریک هفته ناجا,
نویسنده : امید خسروی
پند بزرگان

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: سخن بزرگان - تعهد- تخصص,
نویسنده : امید خسروی
دیدار فرمانده ناجا با فرمانده کل ارتش

سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی و تعدادی از فرماندهان ارشد و معاونین این نیرو با امیر سرلشکر ستاد دکتر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار که عصر امروز (سه شنبه) در محل ستاد فرماندهی ارتش صورت پذیرفت، سرلشکر موسوی با اشاره به بازدید اخیر فرماندهی معظم کل قوا از دانشگاه امین نیروی انتظامی و بیانات مهم معظم له در خصوص فعالیت ها و عملکرد این نیروی مقتدر و خدمتگذار گفت: در دیدار امروز با سردار اشتری برخی از محورها و تدابیر مطرح شده در بیانات حضرت آقا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

 وی افزود: بخش دوم گفتگوها مربوط به ماموریت های نیروی انتظامی بود که با همه بخش ها و نهادهای کشور ارتباط دارد. ارتش هم به عنوان یکی از مهم ترین ارکان نیروهای مسلح و هم ما به عنوان یک شهروند ایرانی وظیفه داریم از نیروی انتظامی پشتیبانی و حمایت کنیم تا اقتدار این نیرو روز به روز بیشتر و قوی تر گردد و الحمدلله در سالهای اخیر نیروی انتظامی عملکرد خوبی داشته و روز به روز بهتر شده است.

سرلشکر موسوی همچنین تصریح کرد: زمینه های بسیاری نیز برای همکاری های مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با نیروی انتظامی در بخش های آموزشی و عملیاتی وجود دارد و آن هم افزایی مورد نظر مقام معظم رهبری می تواند در این همکاری های مشترک تحقق پیدا کند. البته شاید در ظاهر امر بین ماموریت های ارتش و ناجا فاصله زیادی دیده شود چراکه ماموریت های ما بیشتر نظامی و ماموریت های ناجا بیشتر انتظامی است؛ اما در حوزه هایی از جمله آموزش برای نیروی های مرزبانی، حوزه های هوایی و دریایی و مانند آن می توان همکاری های مشترکی انجام داد که در این زمینه ها با سردار اشتری صحبت کردیم تا ارتش و نیروی انتظامی با همفکری و کمک به یکدیگر در مسیر تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی حرکت نمایند.

همچنین در این دیدار سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز از آمادگی این نیرو برای ارتقای سطح همکاری های مشترک با ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و بر هم افزایی بیشتر با ارتش و سایر نیروهای مسلح تاکید کرد.

:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: ارتش- ناجا,
نویسنده : امید خسروی
هفته دفاع مقدس گرامی باد

هفته دفاع مقدس

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: دفاع مقدس- جنگ تحمیلی - 31 شهریور,
نویسنده : امید خسروی
سخنی از دکتر علی شریعتی

 جملات قصار دکتر علی شریعتی, جملاتی از دکتر علی شریعتی

جملات کوتاه دکتر علی شریعتی

 

بهترین مترجم کسی است که:

سکوت دیگران را ترجمه کند!

شاید سکوتی تلخ گویای دوست داشتنی شیرین باشد…

"دکتر شریعتی"

 

جملات زیبای دکتر علی شریعتی, جملات دکتر علی شریعتی

جملات کوتاه دکتر علی شریعتی

 

اگر پیاده هم شده است سفر کن ،

در ماندن،،،، می پوسی.

"دکتر شریعتی"

 

جملات زیبای دکتر علی شریعتی, جملات دکتر علی شریعتی

ماندگارترین جملات دکتر علی شریعتی

 

انسان معتقد و مسئول , برای دشنام هایش نیز ارج و حرمت قائل است و من هرگز آن را در نثار به کسانی که اساسا وجود ندارند , تباه نمی کنم 

دکتر علی شریعتی

 

جملات زیبای دکتر علی شریعتی, جملات دکتر علی شریعتی

جملات دکتر علی شریعتی

 

آدم وقتی فقیر میشود خوبیهایش هم حقیر میشوند

اما کسی که زر دارد یا زور دارد عیبهایش هم هنر دیده میشوند 

و چرندیاتش هم حرف حسابی به حساب می آیند.

دکتر علی شریعتی

 

جملات زیبای دکتر علی شریعتی, جملات دکتر علی شریعتی

جملات زیبای دکتر علی شریعتی

 

انسان مجبور نیست حقایق را بگوید..

ولی باید چیز هایی که میگوید حقیقت داشته باشد

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
نویسنده : امید خسروی
روز دختر

 

عکس روز دختر و اس ام اس روز دختران ایرانی

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
نویسنده : امید خسروی
ولادت حضرت معصومه(س) وروزدختر مبارک

عکس روز دختر و اس ام اس روز دختران ایرانی

خداوند ناز خود را در دختر تجلى کرد اى نازترین ناز خدا روزت مبارک
روز دختر بر همه دختراییییی گل ایرانی مبارررک باشه

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
نویسنده : امید خسروی
روز بهزیستی و تأمین اجتماعی

اشاره

بیست و پنجم تیر هر سال، روز بهزیستی و تأمین اجتماعی نام گذاری شده است. سازمانی که مبنای به وجود آمدنش کمک به تأمین حداقل هزینه زندگی خانواده های نیازمند و بی سرپرست و ایجاد زمینه های مناسب برای خودکفایی آنان بوده است. نام گذاری چنین روزی، از میزان اهمیت آن در نظام جمهوری اسلامی خبر می دهد. با آرزوی موفقیت برای خدمت گزاران پرتلاش آن، شرح کوتاهی از وظایف و عملکرد این دو نهاد ثمربخش را از نظر می گذرانیم.

تبریک

باز هم یک سال گذشت و دوباره هفته بهزیستی با آن موج احساس های لطیفش که به ملت هدیه می دهد از راه رسید. هفته مهروزی و دوستی، هفته صفا و صمیمیت، هفته مهربانی و یاری. این هفته باشکوه و پرمهر را به مهرورزان فداکار بهزیستی تبریک می گوییم و همه با هم در مسیر بهزیستی، این کانون عشق و فداکاری و ایثار، تا رسیدن به رفاه اجتماعی گام بر می داریم.

سازمان بهزیستی

بهزیستی، سازمانی فرهنگی، اجتماعی و امدادی است که به منظور گسترش رحمت الهی در جامعه و حفظ ارزش ها و کرامات والای انسانی، مجموعه خدماتی را ارائه می دهد. این سازمان برای کمک به قشرهای محروم و انسان هایی که بنا به دلایل محیطی، اجتماعی، اقتصادی و ارثی و نیز داشتن مشکلات جسمی، روانی، عاطفی، گرفتار مشکلات و دچار عدم تعادل شده اند، تأسیس شده است. بهزیستی با کمترین حمایت های دولتی و با تکیه بر مشارکت مردمی و همکاری سازمان ها، در راه گسترش خدمات توان بخشی، امدادی، بازپروری و کمک به تأمین حداقل نیازهای گروه های کم درآمدی که قادر به توانایی و خودکفایی اقتصادی نیستند، فعالیت می کند.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
نویسنده : امید خسروی
فرهنگ ورزشی چیست؟

فرهنگ ورزشی چیست؟

فرهنگ کلمه ای است که توسط دانشمندان علوم اجتماعی برای روش کلی زندگی مردم بکار می رود. در گفتگو های روزمره کلمه " فرهنگ" اشاره به فعالیتهایی در زمینه هایی چون هنر، ادبیات و موسیقی دارد. اما از نظر دانشمندان علوم اجتماعی فرهنگ افراد شامل تمام ایده ها، اشیاء و روش های انجام کارهایی است که توسط گروهی بوجود می آیند. کلمه " تمدن" شبیه به فرهنگ است. اما غالبا به روش پیشرفته تر زندگی اطلاق می شود. فرهنگ روش پیچیده و یا ساده زندگی است.

فرهنگ بیشتر شامل روش های یاد گرفته شده ی عملکرد احساس یا فکر است تا روشهای معین زیست شناسی. انسان شناس بریتانیایی سر ادوارد تیلور((Sir Edward Taylor ، فرهنگ را اینگونه تعریف می کند:

" فرهنگ مجموعه پیچیده ای است از دانش، اعتقادات، هنر، اصول اخلاقی، قوانین، آداب و رسوم و هر نوع توانایی ها وعادات کسب شده توسط بشر بعنوان عضو جامعه می باشد."

تعریف تیلور شامل سه مهمترین ویژگی های فرهنگ است.

۱) فرهنگ توسط افراد کسب می شود.

۲) افراد بعنوان عضو جامعه فرهنگ را کسب می نمایند.

۳) فرهنگ کلیتی پیچیده است.

فرهنگ توسط افراد فرا گرفته می شود چون بیشتر شامل الگو های فراگیر رفتاری است تا الگو های زیست شناسی تعیین شده، که آن را غریزه می نامیم. فرهنگ تمامیتی پیچیده است که دانشمندان علوم اجتماعی می توانند آن را به بخش های ساده ای تقسیم کنند که مشخصه های فرهنگی نامیده می شوند. این مشخصه ها می توانند آداب و رسوم مثل مراسم دفن مردگان، ابراز همچون شخم، یا اشاره و حرکاتی چون دست دادن، یا ایده و نظریه ای مانند دمکراسی باشند.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: دنیای ورزشی، ،
نویسنده : امید خسروی
روز قلمتاریخ نوشتن تاریخ نوشتار، حداکثر به بیست هزار سال پیش باز می گردد و با محدود ساختن به نظام ها

تاریخ نوشتن

تاریخ نوشتار، حداکثر به بیست هزار سال پیش باز می گردد و با محدود ساختن به نظام های نوشتاری مدوّن، رقمی حدود شش هزار سال پیش را نشان می دهد. این ارقام و آمارها فقط تخمینی است از سوی کاوشگران علمی، در صورتی که بدون شک پیشرفتی از سوی جوامع گوناگون، بدون کمک خط و زبان امکان پذیر نبوده است.

از جمله موادی که برای نوشتن به کار می رفته سنگ، چوب، پوست حیوانات، برگ درختان، استخوان، موم، ابریشم، پنبه و کاغذ را می توان نام برد. در طول تاریخ، نوشتن به دو صورت بوده است: یک دسته خطوطی را در برمی گرفت که با استفاده از ابزارهای تیز چون سوزن، چاقو و... نوشتاری، کنده کاری می شد. دسته دیگر شامل خطوطی است که به وسیله قلم پر، قلم نی، قلم مو و... و با استفاده از جوهر بر سطح ماده نوشتاری ترسیم می گردید. گفتنی است نسخه برداری از نوشته ای بر سنگ یا فلز به طور منطقی، در نهایت به اختراع چاپ انجامید.

قلم، معجزه جاوید

معجزه، یکی از نشانه های نبوت است. در هر دوره از تاریخ، پیامبران به اذن پروردگار، معجزه هایی را برای اثبات نبوتشان ارائه می کردند. در این میان، اسلام آخرین و کامل ترین دین الهی است؛ یعنی آیینی است که در هر برهه ای از زمان و در هر مکانی باید جواب گوی مخاطب خود باشد. حال معجزه پیامبر این دین باید از چه مقوله ای باشد که حتی جواب گوی مخاطبان هزاره های پس از خود شمرده شود؟ چه معجزه ای می تواند قرن ها تازگی و ماندگاری خود را در زندگی بشر حفظ کند؟ کتاب، نوشته، وَ ما یَسْطُرُونَ.

قرآن کریم، با قلم خالق قلم، معجزه جاوید پیامبر آخرالزمان است. قلم و کتابت از مقوله هایی هستند که نه تنها کهنه و مانده نمی شوند، بلکه هر روز جنبه هایی تازه از آنها پدیدار می گردد. پروردگار، قرن هاست برای این نوشته سترگ هماوردطلبی می کند: «اگر آدمی و پری گرد شوند که مانند این قرآن آرند، مانندش نیارند، گرچه برخی شان پشتیبان برخی باشند» یا «اگر در آنچه بر بنده مان فرو فرستاده ایم در گمانید، پس سوره ای همانندش آرید.»

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
نویسنده : امید خسروی
پیرامون روز جهانی ماما

چشمهایت را که گشودی, در آغوش من از شوق آغاز زندگی, گریستی. «تولد», بهانه با تو بودن من است. برای پر گشودن به آسمان زندگی درنگ نکن. من مشتاق دیدنت هستم.

 

تاریخچه مختصر روز جهانی مامایی

 

پنجـم مـاه مـي مصـادف بـا 15 ارديبهشـت، از سـوي سازمـان بهداشت جهاني و كنفدراسيون بين المللي مامايي به نام «روز جهاني ماما» نام گذاري شده است. براي اولين بار در سال 1980 اين روز به عنوان روز جهاني ماما پيشنهاد و سپس از سال 1992 به صورت رسمي، به افکار عمومی جهان، اعلام شد.

 

كنفدراسيون بين المللي  مامايي هم امسال بيانيه اي را خطاب به کلیه ی سازمان ها و نهادهاي بين المللي مامايي اعلام كرد و در آن از تمامي ماماها دعوت به همكاري كرد و از آن ها خواست تا بيشتر از سال های دیگر، مرگ و ميرهاي ناشي از زايمان را به افکار عمومی مردم خود، نشان دهند .

 

در بخشی از این بیانیه آمده است که : امسال ‎ ٥ می ٢٠١١ و مصادف با اين روز، اين كنفدراسيون از تمامي اعضاي سازمانهاي مامائي و حاميان آن ها در سراسر دنيا خواست تا در روز جهاني مامايي به خيابانها بيايند. اين كنفدراسيون از سازمانهاي ملي و سرويس هاي محلي خواست تا در انجمن هاي محلي خود ترتيب راهپيمايي پنچ كيلومتري را بدهند و بدين وسيله تعهد خود را در مواجهه با نابرابري هاي جهاني در مرگ مير نوزدان و مادران نشان دهند و بر دغدغه هاي منطقه شان، در اجرای مفاد و قوانين سرويس هاي مامايي تإكيد ورزند .

 

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
نویسنده : امید خسروی
شعر درباره ى روز معلم

شعر برای روز معلم, شعر های روز معلم

ای خدای عشق ، ای ام الکتاب
ای معلم ، ای سراسر آفتاب

تو به ما آموختن آموختی
همچو شمع در بین ما میسوختی

در پی سوز و گداز و سوختن
فکر تو تنها بود آموختن

تو خمینی را خمینی کرده ای
طالقانی را سمائی کرده ای

ابن سینا و ابوریحان را
در پی علمت فدایی کرده ای

شغل تو شغل تمام انیباست
جای تو در آسمان و در سماست

زاده ء لاهوتی و از نسل خاک
از سخن گفتن نداری هیچ باک

در کتاب دل نویسم با مداد
ای معلم روز تو تبریک باد

 

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
نویسنده : امید خسروی
کلمات قصار

نتیجه تصویری برای کلمات قصار

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: امام علی-مولی الموحدین -علم-دانش-میراث گرانبهات,
نویسنده : امید خسروی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 24 صفحه بعد

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت