نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 40
بازدید کل : 19941
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان

شناسنامه حضرت علی اکبر علیه السلام

حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین در سال 33 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود.

مادر بزرگوار وی لیلا دختر ابی مره است. لیلا برای امام حسین پسری آورد، رشید، دلیر، زیبا، شبیه ترین کس به رسول خدا، رویش روی رسول، گفتگویش گفتگوی رسول خدا ، هر کسی که آرزوی دیدار رسول خدا را داشت بر چهره پسر لیلا می نگریست، تا آنجا که پدر بزرگوارش می فرماید "هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می شدیم به چهره او می نگریستیم"؛ به همین جهت روز عاشورا وقتی اذن میدان طلبید و عازم جبهه پیکار شد، امام حسین چهره به آسمان گرفت و گفت «اللهم اشهد علی هؤلاء القوم فقد برز الیهم غلام اشبه الناس برسولک محمد خلقا و خلقا و منطقا و کنا اذا اشتقنا الی رؤیة نبیک نظرنا الیه...».

حضرت علی اکبر علیه السلام اولین شهید عاشورا از بنی هاشم بود. شجاعت و دلاوری حضرت علی اکبر و رزم آوری و بصیرت دینی و سیاسی او، در سفر کربلا به ویژه در روز عاشورا تجلی کرد. سخنان و فداکاریهای وی نیز به خوبی مؤید این مطلب است .

علی اکبر (ع)

جوان پیامبر گونه

شِبه پیغمبر

زندگی نامه حضرت علی اکبر علیه السلام

وقتی حضرت اعلام کرد عزم سفر دارد و می خواهد از مدینة النّبی بیرون برود، حضرت علی اکبر علیه السلام پرچم وفاداری نسبت به امام را پیشاپیش قافله به اهتزاز درآورد.

کاروان حماسه و ایثار پس از پشت سر نهادن منازل ذو حُسم، بیضه و عُذیب الهجانات به موقفی به نام بنی مقاتل رسید. عقبة بن سمعان که از یاران و همراهان امام بود و بسیاری از روایات واقعه عاشورا از وی نقل شده می گوید: شب هنگام در رکاب امام حرکت کردیم و چون ساعتی را پیمودیم، امام حسین علیه السلام را خواب سبکی فرا گرفت. در حالی که سر مبارکشان روی قربوس زین اسب بود و به زودی دیدگان آن سرور آزادگان گشوده شد و فرمود: «انّا لله و انّا الیه راجعون الحمد الله ربّ العالمین» و دو یا سه بار آیه استرجاع را تکرار فرمود؛ حضرت علی اکبر علیه السلام با درایت و فراستی که داشت، متوجّه حال پدر گردید مشاهده کرد آن ستاره پرفروغ اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم مدام آیه مذکور را بر زبان جاری می نماید. مرکب خویش را به سوی اسب پدر هدایت کرد و خطاب به ایشان گفت: «پدر جان! از چه جهت آیه استرجاع را تلاوت می کنید. امام فرمود: فرزند عزیزم اندکی که خواب رفتم، سواری عنان اسب را کشید و گفت: «القوم یسیرون و المنایا تسری الیهم» این قوم در حال حرکتند در حالی که مرگ به سوی آنان می آید.

علی اکبر علیه السلام پس از لحظه ای مکث، با قوّت قلب وشهامتی شگفت روی به پدر بزرگوار خویش کرد و گفت: «یا ابة لا اراک الله السوء و السنا علی الحقّ» پدر جان! خداوند حادثه ای ناگوار پدید نیاورد. آیا ما بر حق نیستیم؟ امام در جوابش فرمود: «بلی والّذی الیه مرجع العباد؛ آری، به خداوندی که بازگشت بندگان به سوی اوست، ما بر حقّیم.» علی اکبر با شنیدن این پاسخ چون گُل شکفت و با آرامشی خاصّ امام علیه السلام را مورد خطاب قرار داد و گفت: «یا ابه اذا لانبالی نموت محقّین» ای پدر! [وقتی بر حق بودن ما مسلّم است] در این صورت باکی نیست و بر حق جان می دهیم. امام علیه السلام وقتی مشاهده فرمود فرزند در این مصاحبه معرفتی سربلند و پیروز بیرون آمد، شاد شد. او را مخاطب قرار داد و فرمود: «جزاک الله من ولد خیر ما جزی ولدا عن والده» خدایت پاداشی نیکو عطا کند؛ نیکوترین پاداش که باید فرزندی از پدر خویش دریافت کند.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
نویسنده : امید خسروی
روز جهانی موزه و میراث فرهنگی

روز جهانی موزه و میراث فرهنگی,روز جهانی موزه

 

 ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی گرامی باد.

 

روز جهانی موزه و میراث فرهنگی

روز جهانی موزه - گسترش موزه های دنیا و همكاری همه جانبه ی علمی ، فرهنگی و صنعتی، در جهت دستیابی به اهداف فرهنگی از طریق هماهنگ ساختن اقدامات بین المللی و تدوین برنامه هایی مؤثر است كه دارای خطوط اساسی همكاری مشترك و دو جانبه بین مردم و موزه ها در سطح جهانی باشد .

 

بر اساس همین عقیده،در قطعنامه ی شماره ی پنج ِ دوازدهمین مجمع عمومی كمیته ی بین المللی موزه ها ایكوم (ICOM) كه در 28 مه 1977 میلادی درمسكو برپا شد ، روز 18 مه برابر با 28 اردیبهشت به عنوان روز جهانی موزه ها اعلام شد  و از آن سال در روز جهانی موزه درهمه ی كشورهای عضو ، مراسمی به مورد اجرا گذاشته می شود.

 

تعریف موزه:

بر مبنای تعریفی كه" ایكوم "از موزه می دهد ، موزه عبارت است  از مكان گردآوری ، نگهداری ، مطالعه ، بررسی كردن و به نمایش گذاشتن نعمتهای فرهنگی یا طبیعی به منظور آموزش ، پژوهش و ارزش دادن به این مجموعه ها و لذت بردن از آنها .

 

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
نویسنده : امید خسروی
مقایسه و بررسی کامل نوت5 با اس6 اج

مدتی پیش نوت 5 به بازار آمد که پرچمداری قوی برای سامسونگ بود .همچنین اس 6 اج یکی از گوشی های مهم و قوی سامسونگ در گوشی های رده ی خودش است .ما می خواهیم در این مطلب نوت 5 واس6 اج را به شما به طور کامل معرفی کنیم و این دو را باهم مقایسه کنیم .در ادامه با مای تک همراه باشید .

پردازنده و فضای ذخیره سازی

همانطور که احتمالا می دانید، Galaxy S6 و S6 edge جزء سریعترین تلفن های تا به امروز بازار بحساب می ایند، و به همین دلیل سامسونگ از پیکربندی سخت افزاری این اسمارت فون ها در جدیدترین پرچمداران فبلت خود استفاده کرده است. تراشه ۱۴nm Exynos 7420 SoC شامل چهار هسته ۲.۱ گیگاهرتزی Cortex-A57 و چهار هسته ۱.۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 می باشد. برخلاف اسمارت فون های Galaxy S6 و S6 edge، میزان حافظه رم فبلت های Note5 و +Galaxy S6 edge به چهار گیگابایت رسیده است.

قدرت پاسخگویی این دو فبلت در تمامی نوع عملیات عالی است. از کارهای ساده و بی دردسر گرفته تا وظایف سخت تر، بدون شک فبلت های سامسونگ قدرت لازم برای مدیریت وظایف را دارند. حقیقت را بگوییم، در هیچ بخشی متوجه نشدیم که یکی از این فبلت ها نسبت به دیگری بهتر است، به بنچمارک ها نگاهی بیاندازید تا به صحت حرف ما پی ببرید.

a60933f9c15ca68d530bcba7295033dc_XL

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: دنیای فن آوری، ،
:: برچسب‌ها: تلفن همراه هوشمند- سامسونگ - s6,
نویسنده : امید خسروی
دستاورد های نزاجا

:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: نیروی زمینی قهرمان,
نویسنده : امید خسروی
نیروی زمینی

:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: نزاجا,
نویسنده : امید خسروی
روز جانباز

اسوه ایثار

سالگرد میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام ، روز جانباز نام گذاری شده است. عباس علیه السلام بزرگ جانباز تاریخ انسانیت است که صحنه کربلا را تجلیگاه ایثار و جانبازی نمود. فداکاری های برادر رشید امام حسین علیه السلام در تاریخ بشر مانندی ندارد. دست حیدرآسای عباس علیه السلام شعر زیبای عشق و ایثار در راه ولایت را با خون سرخ بر زمین تفتیده، کربلا نگاشت، و راه و رسم عاشقی و شیوه جانبازی را به جهانیان آموخت.

امام جانبازان

هر ورق از دفتر زندگی امیرالمؤمنین علیه السلام جلوه ای از امامت و ولایت است. علی علیه السلام در عرصه ایمان امام مؤمنان، در جبهه های نبرد امام مجاهدان، در عبادت امام عابدان، در زهد و تقوا امام متّقیان، در عشق به محبوب سیّدالعشاق، و در همه ابعاد دینی و اجتماعی پیشوای اهل ایمان است.

او امام جانبازان نیز هست. هرگز از مرگ نهراسید و همواره مشتاق شهادت بود و بلاهای کوچک و بزرگ را به جان می خرید. «لَیلَة المَبیت» یکی از صحنه های درخشان جانبازی اوست. امیرالمؤمنین علیه السلام بارها جان رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم را از خطر تهدید بت پرستان نجات داد و اسلام را حیات دوباره بخشید. این گوشه ای از جانبازی های علی علیه السلام در راه اسلام و یاری پیامبر بود.

جانبازی در قرآن

در لیلة المبیت پس از این که امیرالمؤمنین علیه السلام در بستر پیامبر خوابید و بزرگ ترین خطر را به جان خرید تا پیامبراسلام صلی الله علیه و آله وسلم ، با سلامت کامل بتواند به مدینه هجرت کند و حکومت مقتدر اسلامی را در آن جا ایجاد نماید، درباره این فداکاری و جانبازی علی علیه السلام این آیه شریفه نازل شد: «و از گروه مردم کسی هست که از جان خویش در راه تحصیل رضایت خداوند می گذرد و خداوند بر بندگان خود مهربان است».

:: ادامه مطلب

:: برچسب‌ها: جانباز,
نویسنده : امید خسروی
ولادت حضرت امام حسین علیه السلام

مشهور نزد علمای شیعه این است که ولادت حضرت امام حسین علیه السلام در مدینه روز سوم شعبان سال چهارم هجری بوده است.

در توقیع حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به قاسم بن علاء همدانی وکیل حضرت امام حسن عسکری علیه السلام آمده که؛ مولای ما حضرت حسین علیه السلام روز پنج شنبه سوم شعبان متولد شدند پس آن روز را روزه دار و این دعا را بخوان:
«اللهم انی اسئلک بحق المولود فی هذا الیوم...»
ولی بعضی چون شیخ طوسی رحمة الله (با استناد به روایتی از امام صادق علیه السلام) و شیخ مفید رحمه الله ، ولادت آن حضرت را در شب پنجم شعبان و ابن نما رحمه الله روز پنجم نقل کرده اند.
به سند معتبر از حضرت رضا علیه السلام از پدرانش از علیی بن الحسین علیهم السلام روایت شده که چون حضرت حسین علیه السلام متولد شد حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم به اسماء بنت عمیس فرمود: «فرزندم را بیاور» من آن بزرگوار را در جامه ای سفید پیچیده خدمت ان حضرت بردم، آن جناب در گوش راست او اذان و در گوش چپش اقامه گفت، و او را در دامن خود نهاد و گریست.
:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: عارفانه، ،
نویسنده : امید خسروی
اول شعبان
:: موضوعات مرتبط: تصویر، ،
نویسنده : امید خسروی
شب و روز اول ماه شعبان

شب اول:

نمازهاى بسیار در اقبال ذکر شده از جمله دوازده رکعت به حمد و یازده مرتبهتوحید.

روز اوّل:

روزه اش فضیلت بسیار دارد و از حضرت صادق علیه السلام روایت است که هر که روزهبگیرد روز اوّل شعبان را واجب شود براى او بهشت البته و سید بن طاوس ثواب بسیارىنقل کرده از حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله براى کسى که سه روز اوّل اینماه را روزه دارد و در شبهاى آنها دو رکعت نماز کند در هر رکعت حمد یک مرتبه وتوحید یازده مرتبه .

و بدانکه در تفسیر امام علیه السلام خبرى در فضیلت شعبان و روز اوّل آن ذکر شدهکه فوائد بسیار در آن مندرجست و شیخ ما ثقة الاسلام نورى نَوَّرَاللّهُ مَرْقَدَهُآن خبر را ترجمه نموده و در آخر کتاب کلمه طیّبه ذکر فرموده و چون آن خبر طولانیستو مقام را گنجایش تمام آن نیست ما مختصر آن را در اینجا ذکر مى کنیم

حاصل آن خبر آن است که حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام در روز اوّل شعبانى گذشتبه جماعتى که در مسجدى نشسته بودند و در امر قَدَرْ و امثال آن گفتگو مى کردند وبلند شده بود صداهاى ایشان و سخت شده بود لجاجت و جدال ایشان پس حضرت ایستاد و برایشان سلام کرد آنها جواب سلام دادند و براى آن جناب برخاستند و خواهش کردند که نزدایشان بنشیند آن حضرت به ایشان اعتنایى نکرد و فرمود اى گروهى که سخن مى گویید درچیزى که نفع نمى رساند آیا ندانستید که خداى تعالى را بندگانیست که ساکت کرده ایشانرا خوف بدون آنکه عاجز باشند از گفتن یا لال باشند بلکه ایشان هرگاه به خاطر آرندعظمت خداوند را شکسته مى شود زبانهایشان و کنده مى شود دلهایشان و مى رود عقلهاىشان و مبهوت مى شوند به جهت اِعْزاز و اِجلال و اعظام خداوند پس هرگاه به خود آمدنداز این حالت رو مى آورند بسوى خدا به کردارهاى پاکیزه مى شمرند نَفْسهاى خود را باستمکاران و خطاکاران و حال آنکه ایشان منزّهند از تقصیر و تفریط مگر آنکه ایشانراضى نمى شوند براى خدا به کردار اندک و بسیار نمى شمرند براى او عمل زیاد را وپیوسته مشغولند به اعمال پس ایشان چنانند که هر وقت نظر کنى به ایشان ایستادگانندبه عبادت ترسان و هراسان در بیم و اضطرابند پس کجائید شما از ایشان اى گروه تازهکارها آیا ندانستید که داناترین مردم به قَدَرْ ساکت ترین ایشانند از آن و اینکهجاهلترین مردم به قَدَرْ سخنگوترین ایشانند در او

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
نویسنده : امید خسروی
عید مبعث مبارک

:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: مبعث-عید بزرگ مسلمانان,
نویسنده : امید خسروی
مبعث چه روزی است

مَبعَث در اصطلاح اسلامی به روزی گفته می‌شود که پیامبر اکرم (ص) به پیامبری برانگیخته شد. این اتفاق در۴۰ سالگی پیامبر(ص) در غار حراء واقع در کوه نور (در نزدیکی شهر مکه) روی داد و سرآغاز دین اسلام بود. طبق دیدگاه مشهور شیعه امامیه، این رویداد در روز ۲۷ رجب، ۱۳ سال قبل از هجرت پیامبر (ص) روی داده است.

قبل از بعثت پیامبر (ص)، دین بیشتر مردم آن ناحیه، بت‌پرستی (با همه تطورات و مظاهر آن: ماه‌پرستی، آفتاب‌پرستی، و...) بود. ادیان آسمانی تحریف‌شده نیز در قسمتهای مختلف این سرزمین پیروانی داشت. اما با بعثت پیامبر (ص) و ظهور اسلام، این دین فراگیر، و بت‌پرستی از حجاز برچیده شد.

سالگرد مبعث رسول خدا (ص)، از اعیاد بزرگ مسلمانان و به «عید مبعث» مشهور است.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: مبعث- عید- قرآن,
نویسنده : امید خسروی
مزایا و معایب imo

در عصر حاضر اپلیکیشن ها اطلاع رسانی و ارتباطی فوق العاده زیاد شده اند و هر روز به تعداد آنها افروده می شود. یکی از جدیدترین سرویس ها، تعلق دارد به پیام رسان به نام آی مو (imo messenger). این پیام رسان جدید که به صورت متن باز و مبتنی بر وب است به صورت رایگان عرضه می شود. از مزایای این مسنجر می توان به اضافه شدن امکانات جدید در آخرین نسخه که مدتی قبل منتشر شده است اشاره کرد. با برسام همراه باشید تا مروری بر مزایا و معایب این شبکه اجتماعی نوپا داشته باشیم.

از جدیدترین امکانات این مسنجر نوپا اضافه شدن قابلیت ساخت گروه است. در این نرم افزار قابلیتی به نام شبکه آی مو وجود دارد که در آن می توانید افراد جدید را پیدا کنید و به لیست دوستان خود اضافه کنید.imo

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: دنیای فن آوری، ،
:: برچسب‌ها: آی مو- اپلکیشن ارتباطی-دنیای فن آوری-فضای مجازی,
نویسنده : امید خسروی
آقایان همچنان فقط دزد دزد می‌کنند!

15 سال گذشت. یعنی یک و نیم دهه از روزی که رهبر انقلاب دست به قلم شدند و در مقابل سکوت و تساهل و تسامح مسئولان نتوانست سکوت کند و برای آقایان بی‌خیال «فرمان» صادر کرد که با مفاسد مالی و اقتصادی، مبارزه همه جانبه و سازمان یافته صورت بگیرد.
۱۵ سال پیش یعنی در اردیبهشت هشتاد رهبر انقلاب مواردی را مطرح کردند که متاسفانه اغلب مسئولان چشمشان را به روی آن بسته بودند. مواردی که آقایان نمی‌خواستند ببینند و از دل آنها هم اسم‌هایی شهرام جزایری، بابک زنجانی، خاوری، مه‌آفرید خسروی و... بیرون زد. اسم‌هایی که مشتی نمونه خروار است و شاید اگر این حضرات هم به آقازاده‌هایی آویزان می‌شدند، الان می‌توانستند همچنان با همان فرمان جلو بروند و مسئولان ما هم بی‌خیال! به فعالیت و مبارزات خود ادامه دهند.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: بی عدالتی- تساهل- ,
نویسنده : امید خسروی
بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگران و فعالان بخش تولید کشور

در آستانه روز کارگر
بسماللهالرّحمنالرّحیم
خوشامد عرض میکنم به شما برادران و خواهران عزیز، نیروهای ارزشمند شکوفائی و پیشرفت کشور؛ چهرههای نجیب و متعهدی که یکی از دشوارترین بخشهای ادارهی کشور و پیشرفت کشور را برعهده گرفتهاید و در راه سعادت این ملت، بار سنگین کار را بر دوش خودتان دارید حمل میکنید. خداوند قدردان زحمات شما و تلاشهای شما باشد و انشاءاللَّه همهتان مشمول اجر و ثواب الهی باشید.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: کارو کار گر- اقتصادمقاومتی- رهبر انقلاب,
نویسنده : امید خسروی
به بهانه روز معلم

استاد شهید آیت الله مطهری در ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ هجری شمسی در فریمان واقع در ۷۵ کیلومتری شهر مقدس مشهد در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان می گشاید. پس از طی دوران طفولیت به مکتبخانه رفته و به فراگیری دروس ابتدایی می پردازد.

در سن دوازده سالگی به حوزه علمیه مشهد عزیمت نموده و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی اشتغال می ورزد. در سال ۱۳۱۶ علیرغم مبارزه شدید رضاخان با روحانیت و علیرغم مخالفت دوستان و نزدیکان، برای تکمیل تحصیلات خود عازم حوزه علمیه قم می شود در حالی که به تازگی موسس گرانقدر آن آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی دیده از جهان فروبسته و ریاست حوزه را سه تن از مدرسان بزرگ آن آیات عظام سید محمد حجت، سید صدرالدین صدر و سید محمد تقی خوانساری به عهد گرفته اند.
در دوره اقامت پانزده ساله خود در قم از محضر مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (در فقه و اصول) و حضرت امام خمینی ( به مدت ۱۲ سال در فلسفه ملاصدرا و عرفان و اخلاق و اصول) و مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبائی (در فلسفه : الهیات شفای بوعلی و دروس دیگر) بهره می گیرد. قبل از هجرت آیت الله العظمی بروجردی به قم نیز استاد شهید گاهی به بروجرد می رفته و از محضر ایشان استفاده می کرده است. مولف شهید مدتی نیز از محضر مرحوم آیت الله حاج میرزا علی آقا شیرازی در اخلاق و عرفان بهره های معنوی فراوان برده است. از اساتید دیگر استاد مطهری می توان از مرحوم آیت الله سید محمد حجت ( در اصول) و مرحوم آیت الله سید محمد محقق داماد (در فقه) نام برد. وی در مدت اقامت خود در قم علاوه بر تحصیل علم، در امور اجتماعی و سیاسی نیز مشارکت داشته و از جمله با فدائیان اسلام در ارتباط بوده است. در سال ۱۳۳۱ در حالی که از مدرسین معروف و ازامیدهای آینده حوزه به شمار می رود به تهران مهاجرت می کند.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: معلم شهد- مرتضی مطهری-12 اردیبهشت,
نویسنده : امید خسروی
دست رد بانک‌ها به سینه مردم

اواخر فروردین‌ماه سال‌جاری در جریان بررسی بودجه کشور، نمایندگان مجلس تصویب کردند که وام ازدواج جوانان از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۴ ساله از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری برای هر یک از زوجین افزایش یابد و هر بانک به اندازه سهمی که از سپرده‌های قرض‌الحسنه دارد، در اعطای وام قرض‌الحسنه هم مشارکت کند. در همین راستا بانک مرکزی نیز موظف شد تا جهت اجرای این قانون، بر بانک‌ها نظارت کرده و بانک‌های متخلف را جریمه کند.
هرچند این مهم به آن شکل ممکن هنوز اجرایی نشده است اما مدیران عامل بانک‌ها اظهارات ضد و نقیضی را در این مورد عنوان می‌کنند و برخی حتی اجرایی شدن آن را غیرممکن می‌خوانند.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده، ،
:: برچسب‌ها: وام ازدواج - سیاست پولی- بانک- قرض الحسنه,
نویسنده : امید خسروی
ضرورت همکاری ایرانی برای مقابله با راهزنی امریکایی

حکم دیوان عالی آمریکا علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی و حکم به مصادره ۲ میلیارد دلار از اموال آن باعث اظهارنظرهای مختلفی شده است. اگر چه در روزهای گذشته معاون اول رئیس‌جمهوری طی سخنانی گفت که این مبلغ و سود آن را هم دریافت می‌کنند اما به نظر می‌رسد در این زمینه لازم است تا با همکاری میان قوه‌ای راه‌حلی برای حل این مشکل پیدا کرد.
دیوان عالی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد حدود دو میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران باید به خانواده‌های قربانیان آمریکایی که در بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت و دیگر حملات ادعایی منسوب به ایران کشته شدند، پرداخت شود.
در همین زمینه دادستان کل کشور طی نامه‌ای به وزارت امور خارجه کشورمان، از این وزارتخانه خواست اقدام غیرقانونی دیوان عالی آمریکا درخصوص مصادره و ضبط غارتگرانه اموال جمهوری اسلامی را بررسی و پیگیری کند.
این پیشنهاد درحالی ارائه شد که ۴۰ تن از قضات عالی کشور در بیانیه‌ای با اعلام آمادگی برای همکاری در این زمینه تاکید کرده اند که نهادهای مختلف جمهوری اسلامی می‌توانند با هماهنگی کامل و ایجاد ساز و کار مناسب در قوای سه‌گانه کشور راه دستیابی به این هدف (مقابله به مثل)را فراهم کنند.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: برجام- پسابرجام - نقض حقوق ایران- امریکا راهزن جدید,
نویسنده : امید خسروی
با سامانه دفاع ضد موشک اس 300 بیشتر آشنا شوید
سیستم اس-300 یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های ضد هوایی در جهان محسوب می‌شود که قادر به ردیابی همزمان 100 هدف در آسمان و هدف گرفتن هواپیماها و موشک‌ها در شعاع بهینه 120 کیلومتری (شعاع اسمی 150 کیلومتری) است. با آن که ارتش‌های اسرائیل، آمریکا و روسیه پدافندهای پیشرفته‌تری از s-300 (نظیر S-400 یا سیستم‌های مشابه غربی) را در اختیار دارند، اما قابلیت‌ها و توان همین سیستم نیز به حدی بالاست که توان پدافندی در مقابل حملات احتمالی را به میران قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.«اس – 300» یکی از پیچیده ترین و پیشرفته ترین سامانه های ضدموشکی در جهان محسوب می شود. این سامانه شامل یک پرتابگر موشک سیار است که هر سه تا پنج ثانیه قادر به پرتاب یک موشک است. این موشک می تواند در ارتفاع حداکثر 30 کیلومتری و برد 150 کیلومتری به یک هواپیما اصابت و آن را منهدم کند.ماهيت اين سلاح پیشرفته کاملا دفاعي است و هدف از استفاده آن محافظت از مکان هاي مهم در برابر حملات هوايي است. اين سامانه موشکي در جهت تقويت دفاع و پدافند از مرزها و تاسیسات مهم و استراتژیک کاربرد دارد.
 
شفاف: ماهيت اين سلاح پیشرفته کاملا دفاعي است و هدف از استفاده آن محافظت از مکان هاي مهم در برابر حملات هوايي است. اين سامانه موشکي در جهت تقويت دفاع و پدافند از مرزها و تاسیسات مهم و استراتژیک کاربرد دارد.

سیستم موشکی قابل جابجای زمین به هوای روسی

این سامانه پیشرفته موشکی میتواند تمامی اهداف هوایی مدرن را نابود کند، میتواند هواپیماها، موشک های بالدار و هم دستگاه های پرنده بدون خلبان را نابود کند.واحد شمارش این سیستم گردان میباشد ، هر گردان شامل 4 سیستم و هر سیستم 3 لانچر دارد و هر لانچر قادر است 4 موشک شلیک کند. هر سیستم میتواند به 6 هدف به صورت همزمان حمله کند. برد موشک ها 150 کیلومتر است.هر پرتابگر (Luancer) تعداد 48 موشك NGE را كه داراي برد 150 كيلومتر است حمل مي‌كند. هر سيستم کامل شامل سه پرتابگر و قادر است كه شش هدف را به طور همزمان نشانه بگيرد و 12 موشك را به سمت آن‌ها پرتاب كند. اين سيستم پس از تغيير مكان و پر كردن مهمات مي‌تواند به سرعت براي دفع تكرار حمله دوباره مستقر شود.بايد به ياد داشته باشید كه سامانه موشکی S-300 خود نيازمند حفاظت هستند و براي اين منظور مي‌تواند از موشك‌هاي زمين به هواي Tor-M1 و موشك‌هاي Fm-80 به همراه S-300 استفاده كند. اين موشك‌هاي كوتاه برد مي‌توانند يك سيستم دفاع هوايي كارآمد را براي حفاظت از تاسيسات فراهم كند. به اين ترتيب S-300 مي‌تواند به عنوان سلاحي براي منهدم كردن اهداف پيشرفته در فواصل دور عمل كند.سيستم پدافند زمين به هواي S-300 همواره براي آمريكا و متحدانش يك دردسر بوده است.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
نویسنده : امید خسروی
به مناسبت سالروز وفات حضرت زينب کبري (سلام الله عليها)

سالروز وفات حضرت زينب کبري (س)

يکشنبه 15 رجب 63 هجري قمري


حضرت زينب کبري (عليها السلام)
حضرت زينب , دختر على بن ابيطالب (ع ) و فاطمه زهراى است .
او زنـدگـى شـيـريـنـش را در كـنـار پـدر و مـادر و جد بزرگوارش (نبى گرامى اسلام (ص و برادرانش (امام حسن و امام حسين (ع )) آغاز كرد.
زندگى پررنج و مشقت زينب (س ) پس از پنج سالگى ـ مقارن با رحلت پيامبر اكرم (ص ) ـ آغاز شد و در فاصله اى بسيار كوتاه , پس از مرگ پيامبر, وى شاهد مادرى بود كه در بين درب و ديوار فرياد مى زد: اى فضه , مرا درياب !.
هزاران غم , يكى پس از ديگرى , ميهمان قلب كوچك دختر زهرا شد.
ناراحتى غصب خلافت پدر, بردن على بن ابيطالب (ع ) به اجبار و با پاى برهنه به مسجد, تازيانه هايى كه بر بازوى مادر مى نشست و سرانجام موج سنگين رحلت زهراى مرضيه ى , كمر زينب را شكست .
گويى زينب , از همين آغاز راه , در برابر طوفان تازيانه غم ها قرارمى گيرد تا روزى بتواند همه غم و رنج هستى را بر دوش كشد!.
غـم و رنـجـى كه پدر در كوفه از آن خبر داده است : روزى زينب در كلاس تفسيرش براى بانوان , سوره كهيعص را تفسير مى كرد.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: حضرت زینب(س) اسوه- پاکدامنی- وفا,
نویسنده : امید خسروی
چگونگی شهادت کلاه‌سبزهای مدافع حرم ارتش در سوریه

فرمانده نیروی زمینی ارتش چگونگی شهادت تکاوران مدافع حرم تیپ نوهد ارتش در سوریه را تشریح کرد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش که برای ادای احترام به شهدای مدافع حرم تیپ 65 نوهد، شهیدان مجتبی یداللهی و محسن قیطاسلو در معراج شهدا حضور یافته بود، به خبرنگاران اظهار داشت: به عنوان سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم که اگر هر جا ماموریتی باشد، در آنجا حاضر شویم و اجرای ماموریت کنیم.

وی در خصوص حضور مستشاری ارتش در سوریه گفت: داعش را در حد و اندازه‌ای نمی‌بینیم که یک یگان نظامی را وارد کنیم. دشمن اصلی ما آمریکاست و ما متناسب با تهدیدات آن‌ها خودمان را آماده می‌کنیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در ماموریت مستشاری سوریه تعدادی از کارکنان نزاجا حضور یافته‌اند و به‌حمدالله با قوت و استحکام در کنار نیروی قدس و سایر کسانی که در جبهه انجام وظیفه می‌کنند حضور مومنانه‌ای داریم.
 
امیر پودستان درباره چگونگی شهادت تکاوران مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی در سوریه عنوان کرد: در عملیاتی که چند هزار نفر از نیروهای جبهه النصره و تکفیری‌ها حمله وسیعی و گسترده‌ای را به جنوب حلب انجام داده بودند، این رزمندگان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مومنانه و شایسته‌ای از خود نشان دادند و 4 نفر از عزیزان نیروی زمینی در این نبرد به شهادت رسیدند.
 
وی ادامه داد: البته این عزیزان توانستند تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای گروهک تروریستی النصره را منهدم کنند و 200 کشته از آن‌ها بگیرند که تمامی اسناد آن نیز موجود است و این گوشه‌ای از خدمات و تلاش‌های رزمندگان ارتشی است که در کنار سپاه قدرتمند در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و مرزهای عقیدتی و ایمانی نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.
 
فرمانده نیروی زمینی  در پایان خاطرنشان کرد: ما یک یگان را در سوریه شرکت ندادیم؛ بلکه تعدادی از پرسنل را از تمامی یگان‌ها شرکت دادیم؛ که تیپ 65 نوهد هم ازجمله آن‌هاست
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: نیروی زمینی قهرمان -ارتش ج, ا, ا, -تیپ 65 نوهد,
نویسنده : امید خسروی
کیفیت ولادت حضرت علی (ع)

بنا به نوشته مورخين، امام على(ع) در روز جمعه 13 رجب سال سى‌‏ام عام الفيل و در خانه‌ی خدا متولد شدند. پدر آن حضرت ابوطالب فرزند عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف (عموی پيامبر(ص)) و مادرش هم فاطمه دختر اسد بن هاشم بود. بنابراين امام على(ع) از هر دو طرف هاشمى نسب است. 

مادر اين حضرت، خداپرست بوده و با دين حنيف ابراهيم زندگى می‌كرد و پيوسته به درگاه خدا مناجات كرده و تقاضا می‌نمود كه وضع اين حمل را بر او آسان گرداند. فاطمه بنت اسد، مادر امير المؤمنين(ع)، در حالي كه هنگام تولد فرزندش فرا رسيده بود به زيارت خانه‌ی خدا رفت و گفت:
"خدايا من به تو و به آن چه از رسولان و كتاب‌ها از جانب تو آمده‏اند ايمان دارم و سخن جدم ابراهيم خليل را تصديق می‌كنم و اوست كه اين بيت عتيق را بنا نهاده است. به حق آن كه اين خانه را ساخته و به حق مولودى كه در شكم من است ولادت او را بر من آسان گردان"

اين هنگام به فرمان خدا، ديوارهای خانه‌ی خدا (كعبه) شكافت و فاطمه به درون خانه رفت و ديوار به هم بر آمد. فاطمه پس از سه روز بيرون آمد و در حالی كه اميرالمؤمنين(ع) را در بغل داشت، گفت من به خانه خدا وارد شدم و از ميوه ‏هاى بهشتى و بار و برگ آنها خوردم و چون خواستم بيرون آيم هاتفى ندا كرد: "اى فاطمه نام او را على بگذار كه او على است و خداوند على الاعلى می‌فرمايد من نام او را از نام خود گرفتم و به ادب خود تأديب‌اش كردم و او را به غامض علم خود آگاه گردانيدم و اوست كه بت‌ها را در خانه من می‌شكند و اوست كه در بام خانه ‏ام اذان می‌گويد و مرا تقديس و پرستش می‌نمايد. خوشا بر كسی كه او را دوست داشته باشد و فرمانش را اطاعت كند و واى بر كسى كه با او دشمنی كرده و از او نافرمانی كند."و چنين افتخاري منحصر به فردى كه براى على(ع) در اثر ولادت در درون كعبه حاصل شده است براي احدى از عموم افراد بشر به دست نيامده است.

 

تولد امام علی(ع),ولادت حضرت علی (ع),13 رجب ولادت حضرت علی (ع)

 

 

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: امیر-امیرالمؤمنین-اسدالله-ابوتراب-13 رجب,
نویسنده : امید خسروی
اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی

 

سعدی,روز بزرگداشت سعدی

روز بزرگداشت سعدی
اول اردیبهشت ماه در تقویم ملی ایرانیان همزمان با سالروز تولد شیخ اجل سعدی شیرازی كه فرهنگوران او را به‌عنوان استاد سخن می‌شناسند،یادروز سعدی نام گرفته است.
افزون بریك دهه‌است كه با مشاركت نهادها و ارگان‌های فرهنگی فارس، سعدی پژوهان و سعدی شناسان هر سال با اجتماع بر تربت استاد سخن سعدی شیرازی با نكوداشت یاداین پیام آور انسانیت به تبیین آرا و اندیشه‌های شیخ اجل می‌پردازند.
برای آنكه بدانیم سعدی كیست؟ جایگاه این شاعر گرانمایه در شعر و ادبیات پارسی كجاست و پرداختن به اندیشه‌های استاد سخن تا چه میزان به عنوان یك نیاز امروزی محسوس است مروری كوتاه بر آنچه درباره افكار و آرا این شاعر گرانمایه بیان شده است می‌كنیم.
بسیاری از دانشوران و سعدی شناسان توجه به آثار واخلاق سعدی و الهام‌گرفتن از شخصیت برجسته‌استادسخن را لازمه و ضرورت زندگی امروزی می‌دانندو معتقدند:
توجه به آثار و اندیشه‌های شیخ اجل موجب بازشناسی فرهنگ غنی‌ایرانی می‌شود.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: عارفانه، ،
نویسنده : امید خسروی

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت