نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 49
بازدید کل : 19950
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
برکات و اعمال ماه ربیع الاول

ماه "ربیع الاول" همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماه ها می باشد؛ به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویداست. در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهای زیبایی او بر زمین فرود آمده است. زیرا میلاد رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم ) در این ماه است و می توان ادعا کرد از اول آفرینش زمین رحمتی مانند آن به خود ندیده است.

ماه محرم و صفر را پشت سر گذاشتیم با اندوه و اشک و ناله، اشک ریختیم و دل تازه کردیم و با یاد عظمت آقا ابا عبدالله الحسین بزرگ شدیم، از خزان عفلت به برکت اشک های محرم و صفر به بهار رسیدیم و اکنون وقت آن است که در این بهار به یمن رویش دوباریمان سجده شکر به جای آوریم و این بهار را قدر بدانیم و بندگی کنیم.

ماه "ربیع الاول" همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماه ها می باشد؛ به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویداست. در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهای زیبایی او بر زمین فرود آمده است. زیرا میلاد رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم ) در این ماه است و می توان ادعا کرد از اول آفرینش زمین رحمتی مانند آن به خود ندیده است. چرا که او داناترین مخلوقات خداوند و برترین آنها و سرورشان و نزدیکترین آنها به خداوند و فرمانبردارترین آنها از او و محبوبترینشان نزد او می باشد، این روز نیز برتر از سایر روزهاست. و گویا روزی است که کاملترین هدیه ها، بزرگترین بخشش ها، شاملترین رحمتها، برترین برکتها، زیباترین نورها و مخفی ترین اسرار در آن پی ریزی شده است.

پس بر انسان مسلمان که برتری رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم ) را قبول داشته و مراقب رفتار با مولایش می باشد واجب است در این ماه به شکرانه ارازنی شدن آن نعمت بزرگ به عبادتی از سر شور و اشتیاق بپردازد،گرچه عبادات شبانه روزی عالمیان هرگز در خور چنین نعمتی نخواهد بود اما "آنچه سعی است ما در طلبش بنماییم".

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
نویسنده : امید خسروی
شورای حکام پرونده «پی ام دی» ایران را مختومه اعلام کرد

پیش‌نویس قطعنامه 1+5 برای بسته‌شدن موضوع پی‌ام‌دی روز سه‌شنبه 24 آذر در جلسه فوق‌العاده شورای حکام با اجماع و به اتفاق آرا به تصویب رسید.طبق برجام، کشورهای 1+5 متعهد شده بودند پیش نویس قطعنامه ای را تهیه کنند که با تصویب آن پرونده پی.ام.دی یا همان مطالعات ادعایی بسته شود. در تهیه این پیش نویس با ایران هم مشورت شد. دومین کمیسیون مشترک ایران و 1+5 که 16 آذر در وین با حضور سید عباس عراقچی رییس ستاد پیگیری اجرای برجام برگزار شد به همین موضوع اختصاص داشت.

به گزارش «تابناک»، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه‌شنبه با رأی به اتفاق آراء به قطعنامه پیشنهادی گروه 1+5، پرونده «ابعاد نظامی احتمالی» برنامه هسته‌ای ایران را مختومه اعلام کرد.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: پی ام دی -انرژی هسته ای - آمانو- شورای امنیت,
نویسنده : امید خسروی
واجبات

:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: واجبات - فاضل,
نویسنده : امید خسروی
حماقت‌هاي اردوغانيستي

رفتارهاي سران تركيه از جمله اقدام آنها در مقابله با مبارزان با تروريسم و حمايت‌هاي گسترده‌ آنان از تروريسم در كنار لطمات بسيار براي مردم تركيه بهانه‌‌هاي جديد براي بحران سازي غرب در سوريه و منطقه ايجاد كرده است.
اقدام تركيه در سرنگون‌سازي جنگنده روسي در حالي كه مامور بمباران تروريست‌ها بود موجب واكنش تند روسيه گرديد لذا نتيجه آن تحريم‌هاي شديد اقتصادي و سياسي مسكو عليه آنكارا بود كه بهانه‌هاي جديدي به دست غرب داده تا سياست‌هاي خود عليه منطقه را در لواي تنش ميان روسيه و تركيه و نيز ادعاي مقابله با تروريسم اجرايي سازد كه تحركات نظامي فرانسه، انگليس، آمريكا و آلمان در منطقه نمودي از آن است.
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه پنج‌شنبه در سخنرانی سالانه خود در پارلمان این کشور اعلام کرد، ترکیه از سرنگونی جنگنده روسی پشیمان خواهد شد. رئیس‌جمهوری روسیه تأکید کرد: من هرگز اقدامات دولت ترکیه که مسئول سرنگونی هواپیمای روسیه بود را فراموش نخواهم کرد. به نظر می‌رسد سران ترکیه عقل خود را از دست داده‌اند. نمی‌دانیم ترکیه برای چه هواپیمای روسیه را ساقط کرد.وی در ادامه گفت: مسئولیت کامل سرنگونی هواپیمای روسیه بر عهده ترکیه است و ترکیه از این اقدام خود پشیمان خواهد شد. سران ترکیه بدانند مجازات آنها تنها از طریق کاهش روابط تجاری نخواهد بود. هرکس گمان می‌کند که پاسخ روسیه به ترکیه به تحریم و محدودیت روابط تجاری محدود خواهد شد، در اشتباه است. اگرچه ما هرگز در واکنش به این اقدام از تهدید نظامی ‌استفاده نخواهیم کرد.فرمانده کل قوای روسیه خطاب به مردم ترکیه گفت:‌ مردم این کشور بدانند که ما آنها را از دولت ترکیه و بویژه بخشی از دولت این کشور که در حال همراهی با تروریسم است، جدا می‌دانیم. از سوي ديگر رئیس نهاد ریاست‌جمهوری روسیه تصریح کرد: رابطه این کشور با رئیس‌جمهوری ترکیه که مسئول هدف قرار گرفتن جنگنده روسی است، هیچ‌گاه به روزها و سال‌های قبل باز نخواهد گشت. از سوي ديگر نیروی هوایی روسیه پس از توافق منطقه «الوعر» استان «حمص» و بیرون رفتن تروریست‌ها قصد دارد در فرودگاه «شعیرات» این استان بمب‌افکن و بالگرد مستقر کند و با کمک ارتش سوریه شهر «تدمر»‌ را آزاد کند.لاوروف وزیر خارجه روسیه در نخستین دیدار با همتای ترکیه‌ای خود در سایه تنش اخیر دو کشور، گفت: چاووش اوغلو حرف جدیدی برای گفتن نداشت و همان مواضع اردوغان را تکرار کرد.لازم به ذكر است فیلمی‌ در رسانه‌ها منتشر شده است که مبین ارتباط نیروهای گارد مرزی ترکیه با اعضای داعش است. این تصاویر در حومه روستای کوبانی در شمال سوریه فیلمبرداری شده است؛ منطقه‌ای که ماه‌هاست محل نبرد شدید میان نیروهای پیشمرگه کرد و نیروهای تروریستی داعش بوده است.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: سیاست روز- ترکیه- اردوغان- روسیه,
نویسنده : امید خسروی
ایران، سردمدار جنگ های نامنظم در منطقه

به گزارش افکارخبر، در بخش دوم گزارش اندیشکده آمریکایی «هریتیج» به تهدیدهای خاورمیانه‌ای، قدرت نبردهای نامتقارن ایران و نیز توان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره شده است.

 

*برتری خاورمیانه‌ای ایران

ایران کشوری انقلابی و ضد غرب که در پی از بین بردن توازن قوای موجود در خاورمیانه ،  مخالف حضور نظامی غرب در منطقه و اعمال سلطه خود در منطقه نفت خیز غرب آسیا (خاورمیانه) است. به لحاظ توان متعارف نیروی زمینی ایران در قیاس با نیروی زمینی کوچک کشورهای حاشیه خلیج فارس و نیروی موشکی توانمندش، این کشور تهدید می‌باشد.

 

*نبردهای نامتقارن ایران

در بخش دیگر این گزارش از ایران به عنوان سردمدار بکارگیری جنگ‌های نامنظم و غیر متقارن و استفاده گسترده از نبردهای نیابتی نام برده شده است.

بر این اساس، سپاه پاسداران ایران دارای نیروهای ماهر با طیف گسترده‌ای  همکاری با گروه‌های تروریستی( جهادی)  شیعه، سنی،کرد، افغان که حتی از لحاظ عقیدتی قرابتی با هم ندارند، می‌باشد. نیروی قدس سپاه پاسداران ایران همچنین مجهز به نفرات ماهری است و از نبردهای نیابتی به ویژه در لبنان ، عراق ، فلسطین و گروه‌هایی چون «حماس» لبنان و «جهاد اسلامی» فلسطین که علیه بحرین، مصر، اسرائیل، اردن، کویت، عربستان سعودی، ترکیه و یمن می‌جنگند، حمایت می‌کند.

 

:: ادامه مطلب
نویسنده : امید خسروی
روسیه تحویل اس ۳۰۰ را به ایران آغاز کرد/ نفوذناپذیری آسمان ایران کامل شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان از رویترز، مقامات روسیه اعلام کردند که این کشور تحویل اس 300 به ایران را آغاز کرده است.
تحویل سامانه اس 300 روسی و پایان یافتن فرآیند ساخت اس 300 ایرانی یا همان باور 373 و قرار گرفتن این 2 سامانه پدافندی در کنار یکدیگر، نفوذناپذیری آسمان ایران را کامل خواهد کرد.
سال 2007 میلادی بود که خبر امضای یک قرارداد نظامی میان ایران و روسیه تبدیل به خبر اول بیشتر رسانه‌های جهان شد: "ایران از روسیه سامانه موشکی اس300 خرید".
جمهوری اسلامی ایران و شرکت "روس آبارون اکسپورت" شرکت دولتی صادرات و واردات تسلیحات و تجهیزات نظامی روسیه در سال 2007 قراردادی را امضا کردند که به‌ موجب آن، این شرکت موظف شد 5 آتشبار S300 را به‌ ارزش حدود 800 میلیون دلار به ایران تحویل دهد.
اما دیمیتری مدودف رئیس جمهور وقت روسیه سه سال بعد و در سال 2010 میلادی با صدور فرمانی، تحویل سامانه موشکی اس300 به ایران را ممنوع کرد.
"اس300" یک سامانه موشکی سطح‌ به‌ هوای دوربرد با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست. از این سامانه به‌ عنوان نوع تکمیلی سامانه پدافندی اس200 یاد می‌شود که ایران با به‌کار گیری توان داخلی، موفق به بهینه‌سازی آن نیز شده و قرار است موشک‌های صیاد نیز مکمل موشک‌های این سامانه پرقدرت شود.
اس300 در حال حاضر یک خانواده است و انواع مختلفی از این سامانه با کاربردهای متفاوت در وزارت دفاع روسیه تولید شده است. هم‌اکنون اس300 پی‌ام‌یو (S-300PMU) به‌عنوان یکی از مرگبارترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی خانواده اس300 است که توانایی ردیابی و انهدام حدود 100 هدف را دارد. آن‌ طور که روس‌ها اعلام کرده‌اند، زمان آماده‌سازی این نوع از سامانه‌ها، حدود 5 دقیقه‌ است که این خود یکی از ویژگی‌های مهم سامانه موشکی اس300 پی‌ام‌یو به شمار می‌رود.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: اس 300- توان دفاعی - ایران -روسیه,
نویسنده : امید خسروی
هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش بر دریادلان مبارک

:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران- نیروی دریایی قهرمان,
نویسنده : امید خسروی
سلاح پیشرفته روس ها؛ ویژگی های این غول بی‌ رحم

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، رسانه‌های غربی گزارش دادند این تانک جزو سلاح های پیشرفته ای قرار می‌گیرد که جمهوری اسلامی ایران مایل است پس از لغو تحریم ها از روسیه خریداری کند.

 

تی-۹۰ جدیدترین تانک ارتش روسیه است که تولید آن از سال ۱۹۹۵ آغاز شد. این تانک با پیشرفت تانک تی-۷۲ ساخته شده و ابتدا تی-۷۲بی‌یو نام داشت اما به دلیل شکست سنگین تی-۷۲های عراقی در جنگ خلیج فارس که اعتبار این تانک را به شدت مخدوش کرده بود نام آن به تی-۹۰ تغییر یافت.

 

طراحی این تانک زمانی آغاز شد که ارتش روسیه در سال ۱۹۹۱ اعلام کرد سیاست تولید همزمان دو یا چند تانک را کنار خواهد گذاشت و در نتیجه تولید فقط یکی از تانک‌های تی-۷۲بی یا تی-۸۰یو ادامه خواهد یافت. اما به جهت اینکه کارخانه‌های اصلی تولید این دو تانک متفاوت بوده و هر کدام نقش مهمی در اقتصاد شهر خود داشتند سفارش کوچکی از هر دو نوع تانک را به این دو کارخانه داده شد. اورال‌ واگن‌ زواد کارخانه تولید تی-۷۲ به امید انتخاب این تانک از سوی ارتش روسیه نسبت به تانک پیشرفته‌تر و تواناتر تی-۸۰ تصمیم گرفت سیستم کنترل آتش تی-۸۰ و زره واکنشی انفجاری کنتاکت-۵ تی-۸۰ را به روی تی-۷۲ نصب کرده و اصلاحات دیگری را به منظور افزایش قابلیت‌های رزمی آن انجام دهد. ارتش روسیه این مدل بهینه‌شده تی-۷۲ را که نام آن هم به تی-۹۰ تغییر پیدا کرده بود در سال ۱۹۹۶ به عنوان تانک جدید خود انتخاب کرد.

 

ارتش روسیه هم‌اکنون در حال طراحی تانک جدیدی معروف به پلتفورم تی-۹۹ یا آرماتا است و به همین جهت میزان تولید تی-۹۰ به شدت کاهش یافته است

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: سلاح های پیشرفته - تانک تی 90- ایران - روسیه,
نویسنده : امید خسروی

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت