نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 43
بازدید کل : 19944
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
شهید ستاری در کنار مقام معظم رهبری

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: شهید ستاری,
نویسنده : امید خسروی
دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار دست‌‌اندرکاران انتخابات دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان با تشریح آداب و عناصر تضمین‌کننده‌ی «رقابت سالم در انتخابات»، ملت و جمهوری اسلامی ایران را برنده‌ی پرافتخار برگزاری یک «مسابقه‌ی ملی و قوی» در عرصه‌ی انتخابات خواندند و با بیان نکات مهمی درباره‌ی اجرای برجام خطاب به مسئولان افزودند: آمریکا، همان آمریکای قدیمی است، مراقب خدعه‌هایش در اجرای همین نتایج مذاکرات هسته‌ای باشید.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: خامنه ای - مقام معظم رهبری- سیاست روز,
نویسنده : امید خسروی
سالروز وفات حضرت معصومه(س)

ولادت آن حضرت در روز اول ذيقعده سال ١٧٣ هجرى قمرى در مدينه منوره واقع شده است. ديرى نپاييد كه در همان سنين كودكى مواجه با مصيبت شهادت پدر گرامى خود در حبس هارون در شهر بغداد شد. لذا از آن پس تحت مراقبت و تربيت برادر بزرگوارش حضرت على بن موسى الرضا (ع) قرارگرفت. 

در سال ٢٠٠ هجرى قمرى در پى اصرار و تهديد مأمون عباسى سفر تبعيد گونه حضرت رضا (ع) به مرو انجام شد و آن حضرت بدون اين كه كسى از بستگان و اهل بيت خود را همراه ببرند راهى خراسان شدند. 

يك سال بعد از هجرت برادر، حضرت معصومه (س) به شوق ديدار برادر و اداي رسالت زينبي و پيام ولايت به همراه عده اى از برادران و برادرزادگان به طرف خراسان حركت كرد و در هر شهر و محلى مورد استقبال مردم واقع مى شد. 

اين جا بود كه آن حضرت نيز همچون عمه بزرگوارشان حضرت زينب(س) پيام مظلوميت و غربت برادر گراميشان را به مردم مؤمن و مسلمان مى رساندند و مخالفت خود و اهلبيت (ع) را با حكومت حيله گر بنى عباس اظهار مى كرد. بدين جهت تا كاروان حضرت به شهر ساوه رسيد عده اى از مخالفان اهلبيت كه از پشتيبانى مأموران حكومت برخوردار بودند،سر راه را گرفتند و با همراهان حضرت وارد جنگ شدند، در نتيجه تقريباً همه مردان كاروان به شهادت رسيدند، حتى بنابر نقلى حضرت(س) معصومه را نيز مسموم كردند. 

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: حضرت معصومه (س) - وفات - اهل بیت,
نویسنده : امید خسروی
ارزش وجودی

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: ارزش وجودی- فرصت - وقت,
نویسنده : امید خسروی
ظریف: کلیه تحریم‌ها لغو خواهد شد

ظریف: غنی‌سازی در نطنز ادامه می‌یابد/ اوباما: ایران حق دارد تا برنامه‌های صلح‌آمیزش را ادامه دهد.

 

 

 

00:39- فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا: توافقی که با ایران حاصل شد، پایه خوبی برای توافق بسیار عالی خواهد بود.

00:11- جان کری، وزیر خارجه آمریکا به نقل از بی بی سی:

- به چارچوب کلی توافقی رسیدیم که اگر اجرا بشود به جامعه جهانی این تضمین را می دهد که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و صلح آمیز خواهد ماند.

- تفاهم سیاسی که به آن رسیدیم مبنای توافقی خواهد بود که ایران ذخایر اورانیوم غنی شده خود را کاهش می دهد.

- ما توافق کردیم که تنها در نطنز اورانیوم غنی سازی شود. توافق کردیم که تمام فعالیت های غنی سازی فردو متوقف شود.

- سوخت مصرف شده در رآکتور اراک تا آخر عمر آن به خارج فرستاده می شود و ایران تا 15 سال آینده رآکتور آب سنگین دیگری نمی سازد

- ما به یک مرحله تاریخی رسیده ایم.

- جزئیات دقیق بازطراحی و اجرای تعهدات همچنان باید مورد مذاکره و توافق قرار بگیرد.

 
 

 

 

 

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
نویسنده : امید خسروی
سالروز ولادت امام حسن عسكري عليه السلام

سالروز ولادت امام حسن عسكري عليه السلام

سالروز ولادت با سعادت امام يازدهم حضرت امام حسن عسكرى (عليه السلام) را به تمامى شيعيان جهان تبريك عرض نموده، اميدواريم خداوند متعال توفيق پيروى آن امام همام را به همه ما عنايت فرموده ودر فرج فرزند بزرگوارش حضرت مهدى (عليه السلام) تعجيل فرمايد

حضرت امام حسن عسكرى (عليه السلام) در سال 232 هجرى قمرى در روز هشتم ماه ربيع الثانى در شهر مدينه به دنيا آمد، پدر آن حضرت امام بزرگوار حضرت هادى، ومادرش خانمى به نام حديثه بود. نام ايشان حسن، وكنيه آن بزرگوار ابو محمّد واز القاب ايشان زكى و عسكرى است.
آنچه از صفات بزرگ وفضائل كه لازمه امامت است در آن حضرت جمع بود، يعنى: در علم، وزهد، كامل بودن در عقل وخرد، عصمت، شجاعت، كرم وبزرگوارى از تمام مردم زمان خود برتر بود، وعلاوه بر نصوص كه از پيامبر(صلى الله عليه وآله) وامامان گذشته در باره امامت آن حضرت وارد شده بود، حضرت امام هادى (عليه السلام) يعنى پدر بزرگوارشان نيز تصريح به امامت آن جناب فرمودند، ودر روايتى كه مرحوم شيخ مفيد (رحمه الله) در كتاب گرانقدر ارشاد نقل كرده است، حضرت امام هادى (عليه السلام) چهار ماه قبل از شهادت امام عسكرى (عليه السلام) را وصىّ خود قرارداد، وبه امامت آن حضرت تصريح كرده وگروهى از دوستان و شيعيان را بر اين امر گواه گرفت.
آن حضرت در ميان مردم وبزرگان وحتّى افراد مخالف از احترام خاصى برخوردار بود، به حدّى كه حتى ناخواسته آن حضرت را احترام مى كردند. در اينجا به همين مناسبت وبراى آنكه فضل آن بزرگوار براى خواننده عزيز معلوم شود، داستانى را كه مرحوم شيخ مفيد (رحمه الله)در كتاب ارشاد نقل كرده است مى آوريم.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
نویسنده : امید خسروی
اجازه دادیم بروند

سپاه پاسداران ١٠ نظامی متجاوز آمریکایی را که با دو فروند شناور تندرو تهاجمی به صورت غیر‌مجاز وارد آب‌های ایران در خلیج‌فارس شده بودند بازداشت کرد.
در ساعت ۱۶:۳۰ سه‌شنبه مورخ ۲۲/۷/۹۴ دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.
بنا بر اطلاعات موجود، هرکدام از قایق‌های آمریکایی مجهز به ۳ مسلسل کالیبر ۵۰ (یکی در جلوی شناور و دو تا در طرفین) بود. این دو شناور حدود ٢ کیلومتر در آب‌های کشورمان گشت‌زنی کردند که این اطلاعات روی دستگاه جی‌پی‌اس آنها نیز ثبت بود از ۱۰ نظامی دستگیرشده، ۹ نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند. آن‌ها در شناورهای خود سلاح‌های نیمه سنگین همراه داشتند.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: دستگیری تفنگداران - امریکا- خلیج فارس,
نویسنده : امید خسروی
آگهی استخدام دانشگاههای ارتش

ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تکمیل کادر افسری نیروهای زمینی، قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء(ص) ، هوایی ، دریایی و سازمان های تابعه خود از بین جوانان(پسر) مؤمن، متعهد و علاقمند به حرفه نظامی ، دانشجو می‌پذیرد. داوطلبان از بین داوطلبان درحال تحصیل و فارغ‌التحصیلان  رشته‌های ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی ومعارف اسلامی از طریق آزمون اختصاصی و مصاحبه حضوری انتخاب و به منظور فراگیری آموزش‌های نظامی کاربردی در دانشگاه‌های افسری امام علی (ع)، خاتم الانبیاء (ص) ، هوایی شهید ستاری، علوم دریائی امام خمینی(ره) و فارابی مشغول به تحصیل خواهند شد.

 الف- شرایط عمومی:

1-     متدین به دین مبین اسلام.

2-     تابعیت جمهوری اسلامی ایران (ایرانی ‌الاصل بودن و عدم سابقه تابعیت بیگانه)

3-     ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن.

4-     اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه.

5-     فقدان محکومیت مؤثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران.

6-     نداشتن عضویت ، یا وابستگی و هواداری از احزاب ، گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی.

7-     دارابودن حداقل سن 17 سال تمام و حداکثر 22 سال و در صورت انجام خدمت سربازی مدت خدمت ضرورت به حداکثر سن داوطلب اضافه   می شود(فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می باشند)

8-     حداکثر سن برای رشته خلبانی هواپیما 20 سال می‌باشد.

9-     عدم معروفیت به فساد اخلاقی برابر ضوابط گزینش .

10-    دارابودن سلامت جسم و روان(برابر معاینات استخدام).

تبصره: حداقل قد برای عموم داوطلبان 165 سانتیمتر و دید چشم برای رشته‌های خلبانی   و برای سایر رشته‌ها حداقل  می باشد.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: استخدام- ارتش ج, ا, ا, - دانشگاه,
نویسنده : امید خسروی
مبعث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله

مبعث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله

داستان بعثت

ماجرای بعثت حضرت پیامبر، با نقل های متفاوتی روایت شده است. چه سخنی رساتر و شیرین تر از بیان امام هادی علیه السلام که می فرماید: «هنگامی که محمد صلی الله علیه و آله تجارت شام را ترک گفت، هر روز به کوه حرا می رفت و از فراز آن به آثار رحمت پروردگار می نگریست و از آنچه می دید، به یاد عظمت خدای آفریننده می افتاد و آن گاه با روشنی خاصی به عبادت خداوند مشغول می شد. چون به چهل سالگی رسید، خداوند، دل او را بهترین، روشن ترین و خاضع ترین دل ها یافت. در آن لحظه ها، جبرئیل به سوی او آمد و بازوی او را گرفت و تکان داد و گفت: بخوان. گفت: چه بخوانم؟ جبرئیل گفت: ای محمد! بخوان به نام پروردگارت که آفرید. پس جبرئیل، رسالت خود را به انجام رسانید و به آسمان ها بالا رفت و محمد نیز از کوه فرود آمد. در این هنگام، خداوند، کوه ها، صخره ها و سنگلاخ ها را به سخن آورد، به گونه ای که به هر کدام می رسید، ادای احترام می کردند و می گفتند: السلام علیک یا حبیبَ اللّه ، السلام علیک یا ولیَّ اللّه ، السلام علیک یا رسولَ اللّه».

بعثت و فرود آمدن جبرییل در حرا، بازگشایی راه های آسمان به حریم بسته انسان است. خداوند، بانگ بیدار باش را از سر رحمت بیکران خود به صدا درآورده است. این سروش ایزدی بر بال جبرییل فرود آمد و از حنجره پاک محمد صلی الله علیه و آله بر زمین منتشر گردید.
:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
نویسنده : امید خسروی
آغازهفته وحدت مبارک

:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: هفته وحدت - رحمه لعالیمن- محمد(ص),
نویسنده : امید خسروی

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت