نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 19937
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
تعصب جالب کاپیتان به پرسپولیس

ه گزارش افکارنیوز، خبر مصدومیت سیدجلال حسینی در آستانه دیدار با نسف کارشی ازبکستان،  هواداران پرسپولیس را حسابی ناراحت و غمگین کرد. 

البته کادرپزشکی پرسپولیس گزارش داده این بازیکن به زودی به تمرینات برمی گردد و مشکل حادی ندارد اما بد نیست بدانید سیدجلال تعصب عجیبی به پرسپولیس نشان می دهد. 

او مدت هاست که از دو ناحیه به خصوص عضله زیر زانو احساس درد و مصدومیت می کند اما با وجود این دردها، برای پرسپولیس بهترین بازی ها را انجام می دهد. 

سیدجلال همچنان یکی از محبوب ترین بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس به شمار می رود و مشخصا یکی از عوامل این محبوبیت، تلاش های او برای حفظ ثبات تاکتیکی و حرکت روی یک فرم خوب است تا حدی که حتی با وجود مصدومیت نیز برای پرسپولیس به میدان می رود.

تعصب جالب کاپیتان به پرسپولیس

:: موضوعات مرتبط: دنیای ورزشی، ،
:: برچسب‌ها: پرسپولیس- فوتبال- جام ملت ها,
نویسنده : امید خسروی
پشت پرده درخواست روحانی برای برگزاری رفراندوم ؛ چرا رییس جمهور مبهم سخن می گوید ؟ / استارت همه پرسی
گروه سیاست نامه نیوز؛ حسن روحانی صبح یکشنبه و در جریان سخنرانی خود به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب برای دومین بار تابو صحبت از رفراندوم را شکست. او با اشاره به ضرورت  استفاده از ظرفیت های قانونی همچون اصل 59 قانون اساسی، گفت: « اگر جايي ما با هم بحث داريم بايد به اصل ٥٩ قانون اساسي مراجعه كنيم. اصل ٥٩ قانون اساسي مي‌گويد در برخي موارد قانونگذاري و اعمال قوه مقننه در مسائل مهم اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي، مراجعه به آراي مستقيم مردم است. اگر در دو تا مساله اختلاف نظر داريم، جناح‌ها اختلاف دارند، دعوا و شعار ندارد، صندوق آرا را بياوريم و طبق اصل ٥٩ قانون اساسي هر چه مردم گفتند، به آن عمل كنيم، اين ظرفيت قانون اساسي ما است و بايد به ظرفيت‌هاي قانون اساسي‌مان عمل كنيم».
 
روحانی سه سال قبل نیز وقتی در نخستین کنفرانس اقتصاد سخنرانی می کرد؛ از همه پرسی و به عنوان راهکار مناسب برای حل مشکلات حرف زد و گفت: « من به عنوان مسؤول اجرای قانون اساسی دلم می‌خواهد شرایطی فراهم شود تا به اصل برگزاری رفراندوم قانون اساسی عمل کنیم و یک بارهم که شده آن چیزی را که برای همه مهم است و اهمیت دارد از مردم بپرسیم.»
 
روند قانونی همه پرسی
 
سوال اینجا است که از راهکار مورد اشاره رئیس جمهور در چه موضوعاتی و چه طور می توان بهره برد؟ اصل 59 قانون اساسی می گوید«در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه‌پرسی و مراجعه مستقیم به آرای مردم صورت گیرد. در خواست مراجعه به آرای عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد.»
  
به این ترتیب این مجلس است که استارت پروژه همه پرسی را می زند. این طور که نعمت احمدی، وکیل پایه یک دادگستری به «نامه نیوز» گفته است، مجلس می تواند بعد از تصویب دو سوم نمایندگان خواهان برگزاری همه پرسی شود. 
 
گفتنی است که دولت و رئیس جمهور نمی توانند به صورت مستقل اقدام به برگزاری همه پرسی کنند و در صورت احساس نیاز به همه پرسی باید پیشنهاد خود را در قالب لایحه به مجلس بفرستند و منتظر تایید دو سوم از نمایندگان مردم بمانند. از آنجایی که در اصل 110 قانون اساسی صدور فرمان همه پرسی ذیل وظایف و اختیارات رهبر تعریف شده است؛ در صورت تصویب مجلس و تایید رهبری می توان مساله مورد نظر را به رفراندم گذاشت. بر اساس 99 قانون اساسی نهاد ناظر بر این همه پرسی شورای نگهبان است و بنا به آنچه در اصل 123 قانون اساسی آمده است، «رئیس جمهور موظف است مصوبات مجلس یا نتیجه همه ‏پرسی را پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ به وی امضا کند و برای اجرا در اختیار مسئولان بگذارد.»
 
همه پرسی در چه مورد؟
 
حال که روند اجرای رفراندوم بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشخص شد، سوال اینجا است که در چه مواردی باید از این ابزار قانونی بهره برد؟ سه سال قبل که روحانی حرف از همه پرسی زده بود گمان رفت که منظور او به رای گذاشتن تداوم یا قطع پرداخت یارانه های نقدی است . از قضا دولت او هنوز هم با همین مساله دست به گریبان است. به هر حال آقای رئیس جمهور این بار نیز منظور خود را واضح بیان نکرده و  نسخه رفراندوم را برای کدام یک از اختلافات موجود می پیچد.
 
نعمت احمدی در مورد مواقعی که برگزاری همه پرسی لازم می شود، گفت:« دربسياري از موضوعات كه نه قوه مقننه ورود مي‌كند و نه قوه مجريه؛ به بن بست‌هايي مي‌رسيم و بهتر است که سراغ همه پرسی بریم. به عنوان مثال رابطه با برخي كشور‌ها که اتفاق نظر در مورد آن وجود ندارد. براي حل معضلاتي از اين دست مي‌توان رفراندوم برگزار كرد».
 
وی با تاکید بر اینکه «نتيجه عمل‌گرايي با نظرات مردم موجب افزايش رضايت عمومي از حاكميت است» گفت: « در  اصل ١٧٧ قانون اساسی حتی تدابیر بازنگري در این قانون نیز اندیشیده شده تا در برهه های مختلف بتوان اشکالات موجود را مرتفع کرد».  
 
سوابق همه پرسی
 
درست است که سال ها است که کسی در نظام جمهور اسلامی حرفی از همه پرسی نمی زند و این راهکار قانونی پیش از این سه بار مورد استفاده قرار گرفته است. اولین بار در فروردین 1358 و زمانی که قرار بود مردم ایران در مورد اصل نظام اعلام نظر کنند. بر اساس نتیجه آن همه پرسی و با رای 98.2 درصد مردم جمهوری اسلامی ایران مستقر شد و دومین همه پرسی را هشت ماه بعد ( آذر 1358) برگزار کرد. در این همه پرسی قانون اساسی به رای گذاشته و با اکثریت آرا از سوی مردم تایید شد. 10 سال بعد و در مرداد 1368 همین قانون اساسی بعد از بازنگری یک بار دیگر به تایید مردم رسید.
به هر حال منظور روحانی هر چه بوده درخواست جدید او با واکنش های تند منتقدانش مواجه شده است .
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: قانون اساسی- همه پرسی- رییس جمهور,
نویسنده : امید خسروی
22 بهمن آغاز یک پایان

نتیجه تصویری برای 22 بهمن

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: 22 بهمن- بهمن57-استقلال - آزادی - جمهوری اسلامی - ایران پاینده باد,
نویسنده : امید خسروی
خبر وقوع زلزله تهران جمعه ۲۰ بهمن ۹۶

زلزله تهران جمعه ۲۰ بهمن : شب گذشته زمین‌لرزه ۳.۶ ریشتری در عمق ۱۳ کیلومتری زمین مرز تهران و سمنان حوالی شريف آباد تهران را لرزاند

زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر راس ساعت ۲۱:۰۸ شامگاه جمعه «شریف آباد» از توابع پاکدشت در جنوب شرق استان تهران را تکان داد.

بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران عمق کانون این زمین لرزه در ۱۳ کیلومتری از سطح زمین ثبت شده است.

بنا به اعلام مسئولان، تاکنون این زمین لرزه خسارت جانی و مالی نداشته است.

کانون زلزله در ۱۵ کیلومتری شریف آباد، ۱۵ کیلومتری شهر پاکدشت و ۱۸ کیلومتری شهر پیشوا در جنوب شرق استان تهران قرار داشته است.

بر اساس گزارش خبرنگاران مهر، در شهرستان های استان تهران، این زمین لرزه در شهرستان های پیشوا، ورامین، قرچک و پاکدشت احساس شده است.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

بزرگی: ۳٫۶
محل وقوع: مرز استانهای تهران و سمنان – حوالی شريف آباد(تهران)
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۳۹۶/۱۱/۲۰ ۲۱:۰۸:۴۴
طول جغرافیایی: ۵۱٫۸۵
عرض جغرافیایی: ۳۵٫۴۴
عمق زمین‌لرزه: ۱۳ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
۵ کیلومتری شريف آباد (تهران)
۱۵ کیلومتری پاكدشت (تهران)
۱۸ کیلومتری پيشوا (تهران)

نزدیکترین مراکز استان:
۵۰ کیلومتری تهران
۹۰ کیلومتری كرج

</div>


<BlogPostCategoriesBlock242>:: موضوعات مرتبط: <a  href= بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: زمین لرزه - تهران- سمنان,

نویسنده : امید خسروی
«قمار» اردوغان در عفرین /ترکیه همچنان به دنبال سوریه بدون بشار اسد /تلاش روسیه و ایران برای کشاندن ا
داود احمد زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با نامه نیوز به بررسی تحولات و چشم انداز عفرین و گفت و گوهای سوریه پرداخته است.
گروه بین الملل نامه نیوز: همه نگاه ها در حال حاضر به عفرین دوخته شده است. اخبار دربارۀ جزئیات جنگ ضد و نقیض است اما آنگونه که خبرها نشان می دهد، آنکارا دست برتر را در عفرین دارد. اردوغان می گوید آنکارا به‌دنبال اجرای عدالت است نه گرفتن زمین و تنها از حاکمیتش دفاع می کند. 
 
برخی کارشناسان براین اعتقادند که عملیات شاخه زیتون متعاقب توافقات "آستانه" صورت گرفته و برخی دیگر بر این باورند که اردوغان دست به قمار زده است. اینکه چه روندی در آینده برای عفرین وجود خواهد داشت و آیا این روند می تواند به کاهش هزینه های سوریه کمک کرده و فرایند گفت و گوها را بهبود بخشد موضوعاتی است که با داود احمد زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در میان گذاشته ایم. 
 
ارزیابی شما از بازی ترکیه در صحنه سوریه چیست؟ به نظرتان همانند آنچه گفته می شد، ترکیه به عنوان یک بازی خراب کن در این روند عمل می کند؟
 
ترکیه یکی از بازیگران مهم در تحولات سوریه است که در همان بدو شروع بحران سوریه، به‌عنوان یک نقش‌آفرین منفی بود، به نوعی که در کنار محور عربی و محور غربی و عبری از بدو شروع ناآرامی‌های سوریه تلاش کرد که به نوعی برای سقوط نظام سوریه عمل کند و هیچ وقت بحث مذاکره سیاسی یا گفتگوها را مدنظر قرار نداد، ولی ما باید در نظر داشته باشیم مواضع ترکیه که مواضع زیگزاگی یا سینوسی بود، با توجه به موقعیت‌های مختلف و بازیگران متفاوتی که به نوعی دخیل در بحران هستند متفاوت شده است. تا زمانی که همه تمرکز نیروهای آمریکایی و عربستاین و حتی قطری برای تجهیز نیروهای مخالف و معارض، ازجمله نیروهای داعشی و تکفیری برای سقوط نظام سوریه بود، ترکیه هم به نوعی همین مسیر را ادامه داد و حمایت‌هایی را از برخی از گروه‌های تکفیری و گروه‌های معارض سوریه برعهده گرفت. از طرف دیگر به‌عنوان یک مأمن امن عبور برخی از گروه‌های تروریستی، مرز خود را برای ورود نیروهایی که به داعش می‌پیوستند، به‌ویژه از آسیای میانه و مرکزی، باز کرد و ایفاگر نقش منفی بود. 
 
روند تحولات طبیعی و نقش محور مقاومت در منطقه، به‌ویژه در سوریه و در کنار آن، مواضع مستحکمی که روس‌ها در حمایت از بشار اسد به‌عنوان یک کشور راهبردی و استراتژیک برای خود در نظر گرفته بودند و بعد از آن جریانی که روابط ترکیه و روسیه را وارد یک مناقشه سخت، حتی تا مرز برخورد نظامی هم پیش برد، ما شاهد یک عقبگرد از مواضع قبلی و نوع نگرش مثبت ترکیه نسبت به ایران و روسیه بودیم. 
 
با روند جدید و عملیات ترکیه در  عفرین به نظرتان مثلث روسیه، ایران و ترکیه برای تضمین صلح سوریه تضعیف می شود؟
 
در این یکی، دو سال اخیر که نشست‌های متعددی در آستانه قزاقستان برگزار شده، ترکیه در کنار ایران و روسیه تلاش کرده که به نوعی از تنش‌های موجود بکاهد، ولی یک مرکزی را برای خودش همچنان در برخورد با خود نظام بشار اسد تعیین کرده بود. به نظر می‌رسد که ترک‌ها به رهبری اردوغان همچنان به سوریه بدون بشار اسد فکر می‌کنند و این نقطه محوری، اختلاف بین ایران و روسیه با ترک‌ها بوده و تثبیت نظام و برقراری حاکمیت فراگیر از طرف بشار بر تمام مناطق سوریه را ترک‌ها برنمی‌تابند، بنابراین ما شاهد هستیم که در هفته‌های اخیر به نیت مبارزه با گروه‌های کرد سوریه که به نوعی قبلا از طرف آمریکایی‌ها حمایت می‌شدند، عملیات گسترده و فراگیری از سوی ترکیه در شمال سوریه و عفرین بودیم که این زد و خوردها و پیچیدگی موضوع سوریه و بحران را افزوده است؛ روندی که باعث شده که کشورهای دخیل در موضوع سوریه به نوعی از خود واکنش نشان دهند.
:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: سوریه- ایران - روسیه -ترکیه- اسد,
نویسنده : امید خسروی
بدون شرح

Image result for ‫شهادت حضرت زهرا‬‎

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: حضرت فاطمه (س) فاطمیه,
نویسنده : امید خسروی
شلیک موشک «برکان اچ ۲» یمن به سمت فرودگاه «ملک خالد» در ریاض

منابع یمنی از شلیک یک فروند موشک بالستیک «برکان اچ ۲» به سمت فرودگاه ملک خالد در ریاض خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله صبح روز سه شنبه یک فروند موشک بالستیک «برکان اچ ۲» را به سمت فرودگاه بین المللی «ملک خالد» در ریاض شلیک کردند. 

گزارش بیشتری درباره جزئیات شلیک امروز موشک بالستیک یمن منتشر نشده است.

نیرو‌های موشکی یمن در آبان ماه گذشته نیز یک فروند موشک بالستیک از نوع برکان اچ ۲ را به سمت فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در پایتخت عربستان شلیک کرده بودند.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله از ابتدای سال جدید میلادی تاکنون بیش از ۱۱ فروند موشک بالستیک به سمت مواضع نظامی عربستان شلیک کردند.

 

 


:: برچسب‌ها: موشک- حزب الله,
نویسنده : امید خسروی
نزاع عربستان و امارات بالا گرفت

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، درگیری بین مزدوران عربستان سعودی و امارات در جنوب یمن را نزاع بر سر نفوذ و سیطره بر این کشور دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، درگیری بین مزدوران عربستان سعودی و امارات در جنوب یمن را نزاع بر سر نفوذ و سیطره بر یمن و ایجاد نوعی توازن بین اشغالگران پس از سیطره امارات بر جزیره یمنی سقطری، دانست.

ضیف الله الشامی در گفتگو با این شبکه افزود: اکنون که نوبت تقسیم غنائم شده است، هر یک از کشورهای اشغالگر در یمن می کوشند برنامه خود را در این کشور اجرا کنند. با توجه به اینکه امارات جزیره یمنی سقطری را اشغال کرده و آن را به چیزی شبیه پایگاه تبدیل کرده است و اوضاع را از آنجا اداره می کند، باید نوعی توازن بین اشغالگران (امارات و عربستان سعودی) برقرار می شد.

:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: نزاع عربستان و امارات - یمن- حزب الله,
نویسنده : امید خسروی
واکنش ارتش به انتشار خبر غرق شدن ناوشکن دماوند

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی، سخنگوی ارتش، گفت: ناوشکن دماوند که به هنگام ورود به بندر بر اثر شرایط نامساعد جوی و دریای طوفانی پس از برخورد با موج‌شکن در دریای خزر دچار سانحه شده بود، با وجود استمرار وضعیت جوی نامساعد، کارشناسان متخصص بلافاصله به منظور بررسی وضعیت به محل اعزام و متوجه آسیب جدی در سطح بدنه زیر آب و لزوم باز شدن قطعات و انتقال آن به کارخانه برای احیاء مجدد شدند.

وی افزود: در اولین اقدام، تمام سامانه‌های حیاتی، حساس و ارزشمند ناوشکن با تلاش شبانه‌روزی متخصصان به رغم تداوم شرایط نامساعد جوی و طوفانی بودن دریا با دقت و به صورت استاندارد جدا و برای نصب مجدد پس از تعمیرات اساسی و احیاء ناوشکن به کارخانجات کشتی‌سازی شهید تمجیدی وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شد.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: با توجه به عمق کم آب در محل سانحه که حدود ۴ الی ۵ متر است، امکان غرق شدن ناوشکن دماوند وجود ندارد و برای جابجایی بلوک‌های بدنه لازم است قسمت‌های به هم متصل شده، جدا و برای تعمیر و بازسازی اساسی به کارخانه کشتی‌سازی منتقل شود.

واکنش ارتش به انتشار خبر غرق شدن ناوشکن دماوند

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: ناوشکن دماوند- نیروی دریایی - ارتش ,
نویسنده : امید خسروی
برف در تهران|آخرین وضعیت بارش‌ها در نیمه شمالی کشور/تهران یخ می‌زند

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه برف و باران تا عصر امروز در نیمه شمالی ادامه می‌یابد، گفت: پدیده کاهش محسوس دما در نیمه شمالی از امشب تا چهارشنبه به‌وقوع می‌پیوندد و احتمال یخ زدگی معابر و جاده‌ها نیز در ساعات آتی وجود دارد.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره آخرین وضعیت جوی در ساعتهای آتی اظهار کرد: بارش برف که از روز گذشته در نیمه شمالی کشور  شدت گرفته است همچنان در ساعات آینده و تا غروب امروز یکشنبه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: رفته رفته در اواخر وقت امروز این سامانه بارشی فعال که از روز جمعه وارد کشورمان شده به سمت نیمه شرقی و به‌ویژه شمال شرقی کشور رهسپار می‌شود و گستره بارش‌ها در روز دوشنبه برای شرق کشور به وقوع می‌پیوندد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارش برف و باران نیز تا عصر امروز در استان تهران ادامه می‌یابد و به‌تدریج از بارش‌ها کاسته می‌شود اما افت محسوس دما در نقاط مختلف استان تهران و نیمه شمالی ادامه می‌یابد.

به گفته گودرزی، کاهش محسوس دما از امشب تا روز چهارشنبه محسوس خواهد بود و رفته رفته روند افزایشی دما به‌وقوع می‌پیوندد.

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: زمستان برفی- برف تهران- ایران,
نویسنده : امید خسروی
مهلت و شرایط استخدام ارتش

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)ارتش جمهوري اسلامي ايران
به منظورتأمین کادر هیئت علمی دانشگاه خاتم الانبیاء (ص) از دارندگان مدرک دکترا در رشته های مشروحه زیر به صورت کارمندی پیمانی (ماده 38) داوطلب مرد می پذیرد.
الف) شرایط جذب:
           شرایط عمومی:
1-تابعیت جمهوری اسلامی ایران 2- متدین به دین مبین اسلام و اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و احکام اسلامی 3- نداشتن سوء پیشینه کیفری،سیاسی و اخلاقی 4- عدم سابقه اعتیاد به مواد مخدر و محرومیت از خدمات دولتی5- داشتن سلامت روانی و جسمانی برابر گواهی اداره بهداشت و درمان(حداقل قد160 سانتیمتر)6- موفقیت در آزمایش های ورودی برابر مقررات استخدامی 7- داشتن مدرک¬ فارغ¬التحصیلی معتبر در رشته‌های مورد نیاز8- نداشتن تعهد خدمت به سازمان‌های دولتی و غیردولتی به صورت رسمی، آزمایشی و یا پیمانی.
 

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: استخدام - پدافند هوایی - ارتش جمهوری اسلامی ایران,
نویسنده : امید خسروی

Image result for ‫کلام امیر‬‎

 

 

 

 


:: برچسب‌ها: # امام علی(ع),
نویسنده : امید خسروی
آغاز شمارش معکوس برای پایان پرونده فساد شاهزادگان سعودی

یک روزنامه عربستانی گزارش داده است که شمارش معکوس برای پایان دادن به پرونده فساد اقتصادی شاهزادگان و مسئولان سابق دولتی این کشور آغاز شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از روزنامه سبق عربستان، شمارش معکوس برای بستن پرونده فساد اقتصادی شاهزادگان سعودی و مسئولان دولتی سابق این کشور آغاز شده است.

این روزنامه گزارش داده است که اغلب متهمان پرونده‌های فساد با پرداخت غرامت مالی و آزادی از زندان موافقت کرده اند و به همین ترتیب اتهامات وارد شده به آن‌ها نیز ساقط شده و آن‌ها آزاد شده اند. بر اساس این خبر اغلب این متهمان غرامت‌های خود را از طریق مبالغ نقدی یا املاک و دارایی‌های غیرنقدی پرداخت کرده اند، اما هنوز ۹۵ نفر دیگر در ارتباط با این پرونده‌ها در زندان بسر می‌برند.

روزنامه سعودی سبق به نقل از دادستان عربستان مدعی شده است که این افراد از تمام حقوق قانونی خود برخوردار بوده اند و همه آن‌ها از داشتن وکیل بهره برده اند و پس از آزادی هم محدودیتی برای آن‌ها اعمال نشده است. به این ترتیب باقی متهمان اگر موافق پرداخت غرامت مالی نباشند باید با دادستانی کل عربستان به اتهام فساد اقتصادی مواجه شوند.

پیشتر «سعود المعجب» دادستان عربستان به خبرگزاری بلومبرگ گفته بود که عربستان احتمالا ۱۰۰ میلیارد دلار از این پروژه درآمد کسب خواهد کرد.


:: برچسب‌ها: عربستان- فساد مالی - شاهزاده- مردم#مسئولین,
نویسنده : امید خسروی
امام جمعه تبریز همچنان ‌آذربایجانی‌ها را غافلگیر می‌کند

حجت‌الاسلام ‌آل‌هاشم دستور داد تا نرده‌هایی که بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد می‌کرد برداشته شود.

به گزارش مشرق، با دستور مستقیم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نرده‌هایی که صف مسئولان را از مردم در نماز جمعه جدا می‌کرد برداشته شد تا دیگر هیچ دیواری بین خدمتگزاران نظام و ملت قرار نگیرد.

آوازه‌ی اقدامات نماینده ولی فقیه در استان زبانزد خاص و عام می‌باشد و در طول مدت کوهی میزان محبوبیت وی در بین مردم آذربایجان‌شرقی به‌صورت چشمگیری افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم پیش‌تر نیز با تماس‌های غافلگیرانه خود و حضور در مترو، اتوبوس و تردد با تاکسی در داخل شهر خبرساز شده بود.


:: برچسب‌ها: آل هاشم - مردم - مسئولین,
نویسنده : امید خسروی
حقوق ها 25 درصد افزایش می یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه افزایش حقوق کارکنان در سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مهرداد بایوج لاهوتی  با اشاره به اختلاف اعداد در گزارش نهایی کمیسیون تلفیق بودجه و صحبت های سخنگوی کمیسیون در خصوص وضعیت افزایش حقوق کارکنان در سال آینده توضیح داد: برای افزایش حقوق کارکنان اعتباری در نظر گرفته شده بود و براساس آن اعتبار می توانستیم حقوق همه رده ها را تا 10 درصد افزایش دهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نهایت در کمیسیون تلفیق مقرر شد تا حقوق بگیران بالای 5 میلیون تومان افزایشی نداشته باشند و در عوض حقوق های زیر 5 میلیون تومان به صورت پلکانی بین 10 تا 18 درصد افزایش یابد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: در زمان بررسی این پیشنهاد برآورد ما این بود که با اعتبار مدنظر می توان حقوق پلکانی را تامین کرد اما بعد که محاسبه شد، به این نتیجه رسیدیم اگر اعتبار افزایش حقوق کارکنان افزایش تا سقف20 تا 25 درصد را نیز داشته باشد چنین کاری صورت می گیرد.

وی درادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اعتبار مد نظر برای افزایش حقوق باید مورد استفاده قرار گیرد، بیان داشت: حقوق بالای 5 میلیون تومان در سال آینده افزایش پیدا نمی کند و با توجه به گزارش نهایی کمیسیون تلفیق از بودجه سال 97، حقوق بگیران زیر 5 میلیون بین 10 تا 20 درصد افزایش می یابد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای تغییر سقف افزایش پلکانی حقوق از 18 درصد به 20 درصد در کمیسیون مجدد رای گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در بند الف جز 2 تبصره 12 گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 آمده است که دولت مکلف است حقوق و مزایای مستمر گروه های مختلف حقوق بگیر شاغل دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه و اعضای هیأت علمی و قضات را به گونه ای افزایش دهد که متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال 1396 کمتر از 50 میلیون ریال است به صورت پلکانی نزولی، به میزان ده درصد (10%) باشد حداکثر میزان بیست درصد (20%) خواهد بود.

این در حالی است که سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 در زمان بررسی این تبصره در کمیسیون از افزایش پلکانی 10 تا 18 درصد حقوق کارکنان خبر داده بود.

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: افزایش حقوق -سال 97- پلکانی,
نویسنده : امید خسروی
روحانی در مراسم بزرگداشت دریانوردان

رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت دریانوردان سانچی در مدرسه عالی شهید مطهری حضور یافت.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت دریانوردان سانچی حضور یافت.

در این مراسم که با حضور سران قوا، معاون اول رئیس جمهور، اعضای هیئت دولت و‌ دیگر مقامات عالی رتبه کشوری و لشگری، سفرای کشورهای خارجی، خانواده‌های دریانوردان و عموم مردم در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، رئیس جمهور ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای دریانورد حادثه سانچی را گرامی داشت.

روحانی ختم

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: سانچی- تسلیت ایران- روحانی,
نویسنده : امید خسروی
ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه برای عملیات زمینی

 

به گزارش نامه نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های محلی ترکیه در گزارشی اعلام کردند که در راستای انجام مقدمات برای برگزاری عملیات زمینی در منطقه عفرین سوریه توسط نیروهای مسلح ترکیه، تانکها و پرسنل نظامی این کشور وارد خاک سوریه شدند.
 
همچنین شبکه ان تی وی به نقل از یک منبع نظامی ترکیه اعلام کرد که تانک‌های این کشور در راستای حمایت از عملیات "ارتش آزاد سوریه"(مخالفان سوری مورد حمایت آنکارا) وارد عفرین شدند.
 
پیشتر نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرده بود که عملیات زمینی این کشور در عفرین روز یکشنبه آغاز می‌شود.
 
این عملیات تحت عنوان "شاخه زیتون" برای مقابله با نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (مورد حمایت آمریکا) در شمال سوریه انجام می‌گیرد.
 
با انجام حملات هوایی ترکیه مقامات محلی عفرین در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کردند که دست‌کم 10 نفر از ساکنان این منطقه مجروح شده‌اند.
 
این در حالی است که خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرده بود، ترکیه تمام تدابیر لازم را برای جلوگیری از وارد آمدن هرگونه ضرر به غیرنظامیان لحاظ کرده است.
 
همچنین در پی حملات هوایی، کمپ پناهجویان "روبار" که برای آوارگان استان حلب استفاده می‌شد، تخریب شد.
همچنین جنگنده‌های ترکیه یک پایگاه هوایی محلی را که توسط نیروهای آمریکایی برای انتقال تسلیحات به کردهای سوریه استفاده می‌شد، مورد هدف قرار دادند.
 
منبع: ایسنا

 

 
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: ترکیه-سوریه- ایران,
نویسنده : امید خسروی
دستور رهبر انقلاب درباره فعالیت اقتصادی ارتش و سپاه

حاتمی در پاسخ به اینکه «آیا دولت برای پیگیری واگذاری‌ها در ارتش و سپاه به وزارت دفاع مسئولیتی داده است؟»، اظهار کرد: «مسئولیت این کار از طرف مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شده و ستاد کل در کل نیروهای مسلح این موضوع را دنبال می‌کند تا این نیروها از کارهای اقتصادی غیرمرتبط به هر دلیل، خارج شوند.»

امیر سرتیپ حاتمی در گفت‌وگو با روزنامه ایران درباره تأکید رئیس جمهوری مبنی بر واگذاری بنگاه‌های اقتصادی تا پایان سال گفت: «این مسأله جهت‌گیری اصولی همه ماست و همه تلاش خود را می‌کنیم اما میزان موفقیت ما به شرایط و وضعیت بازار و امکان واگذاری بستگی دارد، ولی همه تلاش خود را خواهیم کرد.»

وی در پاسخ به اینکه آیا وزارت دفاع رأساً اقدام خواهد کرد یا از سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری‌ها کمک خواهد گرفت، افزود: «خوشبختانه آن چیزی که حداقل در حوزه وزارت دفاع است و باید واگذار شود، عمدتاً مربوط به بازار سرمایه است که ما باید از مدیریت آنها خارج شویم، بنابراین نیازی به استفاده از ظرفیت سازمان خصوصی‌سازی نیست و این کار در بازار سرمایه قابل انجام است.»

وزیر دفاع از اعلام اسامی شرکت‌ها و بنگاه‌های درحال واگذاری وزارت دفاع خودداری کرد اما در پاسخ به اینکه آیا وزارت دفاع برای واگذاری بنگاه‌های اقتصادی سپاه و ارتش هم رایزنی می‌کند، گفت: «این سیاست، سیاست کل نیروهای مسلح است که سپاه و ارتش را هم شامل می‌شود. براساس قانون اساسی، سپاه و ارتش برای کمک به دولت کارهایی انجام می‌دهند که گاهی این کارها به عنوان کار اقتصادی تلقی می‌شود، مانند کاری که قرارگاه سازندگی انجام می‌دهد اما این کارها از جنس دیگری است و عموماً کاری از جنس کارهای پیمانی است که قسمت‌های سازندگی نیروهای مسلح برای کمک به بخش‌های مختلف به عهده می‌گیرند و انجام می‌دهند. اگر منظور شما از فعالیت‌های اقتصادی، اینهاست، باید بگویم این کارها می‌تواند براساس نیاز دولت ادامه پیدا کند یا ادامه پیدا نکند. هرچیزی که دولت اعلام نیاز بکند، ادامه پیدا می‌کند.»

حاتمی در پاسخ به اینکه «آیا دولت برای پیگیری واگذاری‌ها در ارتش و سپاه به وزارت دفاع مسئولیتی داده است؟»، اظهار کرد: «مسئولیت این کار از طرف مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شده و ستاد کل در کل نیروهای مسلح این موضوع را دنبال می‌کند تا این نیروها از کارهای اقتصادی غیرمرتبط به هر دلیل، خارج شوند.»

:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: ارتش-سپاه- اقتصاد,
نویسنده : امید خسروی

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت