نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 19937
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
ترمز آمریکا را باید کشید
تاکید نمایندگان ملت بر وتوی مصوبات ضد ایرانی کنگره از سوی اوباما
ترمز آمریکا را باید کشید
ترمز آمریکا را باید کشید
 

در سالگرد توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، مجلس نمایندگان آمریکا ۳ طرح ضد ایرانی دیگری را به تصویب رساند تا همچنان از تحریم‌ها به عنوان اهرم فشار در قبال کشورمان استفاده کند. 
مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت کرسی‌های آن دراختیارجمهوری‌خواهان است روز پنج شنبه طرح ممنوعیت دسترسی ایران به نظام مالی امریکا و استفاده از دلار در مبادلات خارجی را به تصویب رساندند. این مجلس همچنین به ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران نیز رای داد. 
این مصوبه درحالی است که دولت آمریکا در ماه آوریل گفته بود واشنگتن قصد دارد ۸.۶ میلیون دلار آب سنگین از ایران خریداری کند که این تصمیم خشم جمهوری‌خواهان را به دنبال داشت. 
از سویی دیگر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کردند که براساس آن شرکت بوئینگ نمی‌تواند برای فروش هواپیما به ایران از تسهیلات مالی آمریکایی استفاده کند. 
جمهوری‌خواهان آمریکا ماه گذشته نیزدرادامه تلاش‌های خود برای مانع تراشی در مسیر اجرای برجام طرحی را به تصویب رساندند تا مانع از فروش هواپیماهای شرکت بویینگ و ایرباس به ایران شوند و اختیارات رییس‌جمهور را برای اجرای تعهداتش مبنی بر لغو تحریم‌ها محدود کنند. 

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
نویسنده : امید خسروی
خواص و ارزش غذایی پیاز

خواص و ارزش غذایی پیاز

پیاز بخشی از خانواده آلیوم از سبزیجات و گیاهان است که در این خانواده سیر، پیازچه و تره فرنگی نیز قرار دارد. گیاهان و سبزیجات موجود در این خانواده برای قرن‌های متمادی نه تنها به خاطر خواص و ویژگی‌های منحصر به فرد آن بلکه به خاطر خواص درمانی کشت می‌شد. پیاز اندازه، شکل ، رنگ و طعم متفاوتی دارد. متداول‌ترین نوع پیاز، پیاز قرمز و سفید است. طعم پیاز نیز از شیرین به تلخ تغییر پیدا می‌کند.
اطلاعات تغذیه‌ای پیاز:
پیاز سرشار از مواد مغذی است. این ماده اگرچه کالری اندکی دارد اما مواد مغذی فراوانی همچون ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان را در خود دارد. یک پیمانه پیاز خرد شده به طور تقریبی ۶۴ کالری، ۱۵ گرم کربوهیدرات، ۰ گرم چربی،۳ گرم فیبر، ۷ گرم قند، دو گرم پروتئین دارد. این ماده همچنین حاوی ویتامین C ، B6 و منگنز است. پیاز حاوی مقادیر اندکی از کلسیم، آهن، فولات، منیزیم، سولفور، فسفر و پتاسیم است.
مزایای پیاز برای سلامتی:
مصرف انواع مختلفی از سبزیجات و گیاهان می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد مصرف موادی همچون پیاز می‌تواند خطر ابتلا به چاقی، دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهد.

خواص پیاز خام در مقابله با گرمازدگی

به گزارش خبرنگار مهر، پیاز دارای خواص گوناگونی برای سلامت بوده و حتی با ریزش مو هم مقابله می کند.

اما یکی دیگر از خواص پیاز، خنک نگه داشتن بدن است. پیاز، بخصوص پیاز قرمز، حاوی ماده شیمیایی موسوم به کورستین است که دارای تاثیر ضدهیستامین است.

هیستامین محرکی است که موجب عرق سوز شدن بدن می شود و به گزیدگی و نیش حشرات واکنش مخالف نشان می دهد، از اینرو مصرف پیاز می تواند به این مشکلات متداول در فصل تابستان کمک کند.

همچنین مصرف پیاز در فصل تابستان به پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و عفونت ها کمک می کند. پیاز دارای مواد مغذی ای است که شما را از بیماری ها دور نگه داشته و برای پوست هم مفید است.

استفاده پیاز در سالاد موجب بهبود عملکرد گوارش می شود. آب پیاز می تواند برای درمان آفتاب سوختگی پوست هم مناسب باشد که به صورت موضعی بر روی پوست مالیده می شود.

مصرف روزانه پیاز می تواند به بهبود سطح کلسترول بد خون که موجب مشکلات قلبی می شود نیز کمک کند.  

 

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: اعجاز طبیعت، ،
نویسنده : امید خسروی
قبور ائمه بقیع چگونه تخریب شد؟
پیش از تخریب بقیع، بر روی قبور پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند گنبدها و بناهایی قرار داشت. ائمه بقیع در بقعه بزرگی که به‏ طور هشت ضلعی ساخته شده بود، مدفون بودند.
 
به گزارش مهر، هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری قبرستان بقیع به عنوان مهم‌ترین قبرستان اسلام به دست وهابیون تخریب شد.در کمتر کشوری به اندازه سرزمین حجاز، آثار مربوط به قرون نخستین اسلام وجود داشته است؛ چرا که زادگاه اصلی اسلام آن‌جاست و آثار گرانبهایی از پیشوایان اسلام در جای جای این سرزمین دیده می‌شود. ولی متأسفانه، متعصّبان خشک مغز وهّابی، بیشتر این آثار ارزشمند را به بهانه واهی آثار شرک، از میان برده‌اند و کمتر چیزی از این آثار پرارزش باقی مانده است. نمونه بارز آن، قبرستان بقیع است. این قبرستان، مهم‌ترین قبرستان در اسلام است که بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده و کتاب بزرگ و گویایی از تاریخ مسلمانان به شمار می‌آید.
 
وضعیت بقیع قبل از تخریب
 
تا پیش از تخریب و ویرانی قبور مطهر بقیع توسط وهابیت متعصب که براساس معتقدات خود، به تخریب بسیاری از آثار تاریخی پرداختند، بر روی قبور پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند گنبدها و بناهایی قرار داشت. ائمه بقیع در بقعه بزرگی که به‏ طور هشت ضلعی ساخته شده بود و اندرون و گنبد آن سفیدکاری شده بود مدفون بودند. پس از تسلط وهابیون بر مدینه آن‌ها ضمن تخریب قبور، آثاری که بر روی قبور قرار داشت را نیز از بین بردند. در جریان این واقعه بارگاه امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) ویران شد. آنان اضافه بر قبور مطهر ائمه معصومین (ع)، دیگر قبور را هم تخریب کردند که عبارتند از: قبر منسوب به فاطمه زهرا (س)، عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پیامبر اسلام، قبر مطهر فاطمه بنت‌اسد (ع) مادر امیرالمومنین (ع)، قبر مطهر حضرت ام‌البنین (ع)، قبرعباس عموی پیامبر، ابراهیم پسر پیامبر (ع)، قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق (ع)، قبر دختر خواندگان پیامبر (ع)، قبر حلیمه سعدیه مرضعه پیامبر (ع) و قبور شهدای زمان پیامبر (ع).
:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی، ،
نویسنده : امید خسروی
حجاب

نویسنده : امید خسروی
عفاف و حجاب از ديدگاه حضرت فاطمه زهرا (س)

مقدمه :

بدون ترديد پوشش اسلامي براي زنان، از ضروريات دين مقدس اسلام است، چنان که آيات متعددي از قرآن بر اين مطلب دلالت دارند.1 از طرفي مسأله حجاب يکي از جنجالي‏ترين مسائل دنياي ديروز و امروز است، به ويژه طرفداران اعلاميّه حقوق بشر، که با عنوان کردن «تساوي حقوق زن و مرد»، پوشش را براي زن دست و پاگير دانسته، و آن را برخلاف آزادي قلمداد و به عنوان حمايت از حقوق زن، مطرح مي‏نمايند، اين مسأله را بسيار حسّاس نموده است، در صورتي که پوشش اسلامي را بايد در مجموع ابعادش مورد تجزيه و تحليل قرار داد، که با توجّه به مجموع، به نفع زن و جامعه است، و نه تنها دست و پا گير نيست و تضادي با آزادي ندارد، بلکه زنان در عين حفظ پوشش اسلامي، مي‏توانند برترين فعاليّت‏هاي اجتماعي را داشته باشند، و در چارچوب آزادي‏هاي صحيح و مقبول، از حق آزادي خود بهره‏مند گردند، زيرا حجاب در اسلام به معناي پرده نشيني نيست، بلکه به معناي پوششي معقول براي جلوگيري از فساد، و حفظ کرامت زن است، و ما امروز در جمهوري اسلامي ايران مي‏بينيم که زنان در همه صحنه‏ها و عرصه‏ها، از مجلس قانون‏گذاري گرفته تا آموزش و پرورش و بيمارستان‏ها و ادارات، مي‏توانند در چهارچوب حفظ پوشش اسلامي، به کار و تلاش بپردازند، بي آن‏که حجاب اسلامي براي تلاش‏هاي آنان، مشکلي ايجاد کند، و حقّ آزادي صحيح آنها را تضييع نمايد.

 حجاب در اسلام از يک مسأله کلّي‏تر و اساسي‏تري ريشه مي‏گيرد، و آن اين است که اسلام مي‏خواهد انواع التذاذهاي جنسي، چه بصري و لمسي و چه نوع ديگر به محيط خانوادگي و در کادر ازدواج قانوني، اختصاص يابد، اجتماع منحصرا براي کار و فعّاليت باشد، برخلاف سيستم غربي عصر حاضر، که کار و فعّاليت را با لذّت‏جويي‏هاي جنسي به هم مي‏آميزد، اسلام مي‏خواهد اين دو محيط را کاملاً از يکديگر تفکيک کند».3
علاّمه اقبال لاهوري در اشعار نغز خود در اين رابطه، چنين مي‏سرايد:
بايد اين اقوام را تنقيد غرب شرق را از خود برد تقليد غرب 
ني زرقص دختران بي‏حجاب قوت مغرب نه از چنگ و رباب 
ني زعريان ساق و ني از قطع موست ني زسحر ساحران لاله روست 
از همين آتش چراغش روشن است قوّت افرنگ از علم و فن است 
مغز مي‏بايد نه ملبوس فرنگ علم و فن را اي جوان شوخ و شنگ 

حضرت فاطمه(س)زن نمونه يا نمونه زن؟

الگو يکي از طرق سازندگي درمراحل مختلف زندگي است. بسياري از بي هدفي ها زاييده بي الگويي هاست. زبان الگو، زبان عمل است در   نتيجه تأثيري که الگو برافراد مي‌گذارد، بسيارعميق تر و ماندني تر ازگفتار است. به دليل اهميت الگو اديان الهي و مکاتب بشري سعي درارائه الگو ازنوع خود انسان داشته  اند و ازنقش الگو درآباداني و ويراني جوامع غافل نبوده اند  .
دين مبين اسلام  الگوها و شاخص‌هاي‌متعالي ‌ارائه داده و انسانها را به پيروي از سيره عملي و نظري آنان دعوت نموده است. اگر درمکاتب ساخته بشر، الگوي عملي وجود ندارد و آنان ناگزيرند ايده آليستي بينديشند، خوشبختانه درمکتب اسلام راستين يعني تشيع، الگوهاي بسياري وجود دارد.   
دامنه تأثير گذاري اسوه ها از نظر قرآن اعم از حوزه فردي، اجتماعي و تاريخي است . در حوزه فردي نقش سرمشقها اصلاح مناسبات اجتماعي و سياسي است و درعرصه تاريخي تأثير اسوه ها به تغيير و تحول در جهت گيريهاي تاريخي   ارتباط مي‌يابد.   
هم اکنون جا دارد به اين سؤال پاسخ گفته شود که آيا حضرت زهرا(س) الگوي زنان است يا الگوي انسان؟ و آيا سيره ايشان قابليت پيروي براي همه انسانها را دارد و يا مختص زنان مي‌باشد؟ پرواضح است که حضرت زهرا (س) الگوي کاملي براي همه انسانهاست و همه بشريت مي‌توانند با تأسي از سيره ايشان راه نجات و سعادت خود را طي نمايند.
کرامت ها وفضيلت ها مختص مردان نيست. چنانچه زنان جوهري داشته باشند، مسير تعالي وبالندگي معنوي براي آنان هموار است. اگر علي (ع) الگو ونمونه انسان کامل و ايده آل است در وجود مرد بودن، زهراي مرضيه نيز الگوي ايده آل انسان کامل است درمظهر زن بودن. قران وقتي مي‌فرمايد :« لقد کان لکم في رسول الله اسوة حسنة »( احزاب،33/ 31 ) مقصود از «لکم» همه انسان هاست،نه فقط مردان. اين مطلب درمورد حضرت زهرا (س) نيز صادق است .آنچه فاطمه (س) را اسوه و نمونه ساخته،کمال انساني اوست و بدين خاطر متعلق به عالم انسانيت است. ارزش هاي انساني اختصاص به زن يا مرد ندارد و به تبع آن اسوه هاي انساني نيز همين گونه اند. فاطمه(س) چنان که اسوه زنان است اسوه مردان نيزهست.( همانند پيامبران و امامان)
بين زن نمونه بودن و نمونه زن بودن تفاوت است ؛ زن نمونه يعني زني که سيره و روش او را همگان قادرند در زندگي اتخاذ واعمال نمايند و براساس سيره و سلوک او مسيرزندگي خويش را بپيمايند و نمونه زن يعني زني که ميان زنان نمونه و الگوست.

:: ادامه مطلب

:: برچسب‌ها: حجاب,
نویسنده : امید خسروی
تابوت آل سعود در راهپیمایی روز قدس بر دوش راهپیمایان

تابوت آل سعود در راهپیمایی روز قدس + تصاویر

:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: روز قدس- روز اسلام- تابوت -آل سعود,
نویسنده : امید خسروی

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت