اولین واکنش دربار سعودی درباره حادثه خونین مکه

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 259
بازدید دیروز : 189
بازدید هفته : 516
بازدید ماه : 683
بازدید کل : 20623
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
اولین واکنش دربار سعودی درباره حادثه خونین مکه

دیوان پادشاهی این کشور در بررسی علت حادثه، احتمال "نیت جنایتکارانه" را رد نمود و اعلام کرد: جرثقیل در وضعیت اشتباهی قرار داشته و نتوانسته است در برابر بادهای شدید مقاومت کند.

بنا بر این بررسی، نصب این جرثقیل بر خلاف دستورات کارخانه تولیدکننده صورت گرفته بود؛ به شکلی که مطابق این دستورات باید در زمان عدم استفاده یا در زمان وزش بادهای شدید، بازوهای اصلی آن پایین آورده می‌شد؛ اما این کار صورت نگرفته است. علاوه بر این، در زمان کار کردن آن نیز تمهیدات ایمنی لازم نیز در آن رعایت نشده است.

این دیوان افزوده است: مسؤولان ایمنی جرثقیل ها، به آموزشهای موجود در کاتالوگ آنها بی‌توجهی نموده‌اند. علاوه بر این، در زمینه پیگیری احوال جوی و و هشدارهای هواشناسی نیز ضعیف عمل کرده و به دستورات مراجع ذیربط در رابطه با جرثقیل‌ها ــ بویژه جرثقیلی که مسبب حادثه شد ــ نیز پاسخ نداده‌اند!

در پایان گزارش اعلام شده است: با توجه به این اهمال‌ها، اعضای "شرکت بن لادن" ــ پیمانکار ساخت و سازهای حرم ــ تا اتمام تحقیقات، ممنوع الخروج هستند و حق ورود در قراردادهای دیگر را ندارند همچنین در قرارداد "شرکت کانزاس" که مشاور پروژه بوده است تجدید نظر خواهد گردید.

شایان ذکر است حدود ساعت 17 روز جمعه گذشته، سقوط یک جرثقیل در مسجد الحرام به فوت و آسیب دیدگی صدها زائر منجر گردید. 11 زائر ایرانی نیز در این حادثه دلخراش جان باخته و 32 نفر دیگر مجروح شدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
نویسنده : امید خسروی

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت