آمانو چرا به تهران مي‌آيد؟

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 160
بازدید دیروز : 17
بازدید هفته : 228
بازدید ماه : 395
بازدید کل : 20335
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
آمانو چرا به تهران مي‌آيد؟

آمانو در تهران
وزراي خارجه شش كشور مذاكره‌كننده با ايران در حالي امروز در وين دور هم جمع هستند كه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در همين روز به تهران سفر مي‌كند.
یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هدف از سفر یوکیا آمانو را گفت‌وگو درباره فعالیت‌های گذشته و دریافت پیشنهادهای ایران برای رفع سوء‌تفاهمات عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، قرار است مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این سفر با حسن روحانی رئیس‌جمهوری و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کند.
وزیر امور خارجه نيز به سفر یوکیا آمانو مدیر‌کل آژانس به تهران نیز اشاره کرده گفته است که او برای رایزنی با مقامات، به ایران دعوت شده است. وي در این رابطه گفته است: «ما آقای آمانو را به ایران دعوت کردیم تا با مقاماتمان در مورد نحوه ادامه کار صحبت کند.»
سفر آمانو به تهران در حالي صرت مي‌گيرد كه اقدامات آژانس در طول ۱۲ سال گذشته نه براساس اصول فني و وظايف آژانس، بلکه اقداماتي کاملا سياسي و ديکته شده از سوي غرب به آژانس بوده است.
اکنون اين اصل در ذهن ايجاد مي‌گردد که آژانسي که به خاطر آمريکا و متحدانش تاکنون مانع حل موضوع هسته‌‌اي ايران گرديده چگونه مي‌توان اعتماد کرد؟ چه اطميناني وجود دارد که پس از توافق ايران و ۱+۵، آژانس بار ديگر به خواست آمريکا در موضوع هسته‌اي ايران کارشکني نسازد و به وظايف فني خود عمل کند؟
بي‌اعتمادي ايران به آژانس در حالي است كه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ديدار هفته گذشته با كارگزاران نظام نيز تأکید کردند: ما با موکول کردن اجرای تعهدات طرف مقابل به گزارش آژانس، مخالفیم چون آژانس بارها و بارها ثابت کرده مستقل و عادل نیست بنابراین ما به آن بدبین هستیم.
به هر ترتيب اين مذاكرات براي هفت روز ديگر تمديد شد تا شايد دو طرف راه‌حلي براي كاستن اختلافي كه همه‌اش ناشي از زياده‌خواهي‌هاي غرب است بيابند اما آنچه بسياري از ناظران سياسي بر آن تاكيد دارند اين است كه سناريوي تمديد مذاكرات از سوي غرب سياستي است براي توجيه تحريم و مواضع زياده‌خواهانه خود، حتي پس از آن موافق توافق احتمالي با ايران است

آمریکا به دنبال سیاستی برای توجیه تحریم‌ها علیه ایران بعد از توافق
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تمدید مذاکرات را سناریوی غرب دانست و اظهار داشت: تمدید مذاکرات برای جلوگیری از توسعه و پیشرفت فناوری هسته‌ای در ایران است که این نیت هم‌اکنون خود را پشت دیوار مذاکرات پنهان کرده است.
محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به اظهارات اوباما مبنی بر اینکه اگر منافع آمریکا در مذاکرات تأمین نشود از آن خارج خواهد شد، گفت: آمریکایی‌ها به خاطر اینکه بتوانند در آینده بعد از توافق بین ایران و ۱+۵ ادامه تحریم‌ها را علیه تهران برای خود توجیه و کشورها را متقاعد برای همراهی در تحریم‌ها علیه ایران داشته باشند از هم‌اکنون با سیاست جدیدی به فکر آینده پس از مذاکرات هستند تا فشارها و تحریم‌های خود علیه تهران را توجیه کنند.
وی افزود: غرب باید متوجه باشد که جمهوری اسلامی ایران تمام همکاری‌های لازم را با آنها انجام داده و اگر مذاکرات با چالش و بن‌بست مواجه شود مقصر اصلی آن قطعاً‌ آمریکایی‌ها خواهند بود. آصفری‌ اظهار داشت: آمریکایی‌ها باید پاسخگوی اذهان عمومی، نخبگان و ملت‌های دنیا برای عدم توافق بین ایران و ۱+۵ باشند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی درباره روند مذاکرات فعلی در وین نیز گفت: پیشرفت‌های زیادی در مذاکرات حاصل شده ولی اختلافات باقیمانده بسیار با اهمیت هستند. آصفری با اشاره به تمدید یک هفته‌ای مذاکرات افزود: چه توافقی حاصل شود و چه توافقی شکل نگیرد بهتر است دنیا بداند که جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به شکست مذاکرات نیست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






:: برچسب‌ها: انرژی هسته ای - مذاکرات - 5+1,
نویسنده : امید خسروی

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت