عقاب های طلایی سرزمین فارس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 163
بازدید دیروز : 17
بازدید هفته : 231
بازدید ماه : 398
بازدید کل : 20338
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
عقاب های طلایی سرزمین فارس

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، و با آغاز ناآرامی های داخلی و غائله گروهک ها، به ویژه در مناطق غرب کشور، ضرورت حضور واحدی کارآزموده و زبده برای پایان دادن به این ناآرامی ها باعث شد تا نیروهای این یکان به صورت گردانی به مناطق آسیب دیده اعزام شوند و مأموریت تأمین امنیت مناطق درگیر توطئه بر عهده این تیپ گذاشته شد. تیپ پیاده هوابرد شیراز یکی از منحصر به فردترین یکان های نیروی زمینی ارتش و نیروهای مسلح کشور است، این یکان در واقع تنها یگان عملیاتی پیاده هوابرد(یگانی که از طریق هلی برن و هوابرد تجهیزات و نفرات پیاده آن جابجا می شوند) کشور و حتی خاورمیانه است که در طول سال های دفاع مقدس نقش چشمگیری در آغاز و تثبیت اهداف اولیه عملیات ها که از اهمیت بالایی برخوردار هستند داشتند. تیپ 55 پیاده هوابرد شیراز، نخستین یکان در سرتاسر دنیاست که توانسته است تانک را در عملیات مشترک هوابرد منتقل کند. البته یگان های دیگر بوده اند که به شکل هوابرد تانک را منتقل کرده اند اما این انتقال نهایتاً با فرود هواپیما و خروج تانک یا هلی برد بوده است، اما تیپ 55 پیاده هوابرد نیروی زمینی توانست با اقتدار تانک را با چتر، مانند تجهیزات دیگر بار پرتاب کند و پس از فرود، آن را بلافاصله عملیاتی کرده و تانک از سلامت کامل رزمی و جنبشی برخوردار و آماده شرکت در درگیری باشد. با شروع جنگ تحمیلی، در شهریور 1359 ، تیپ 55 هوابرد شیراز همانند سایر یکان های نیروی زمینی ارتش با تمام توان و استعداد تجهیزاتی و انسانی خود جهت مقابله با حمله ی دشمن بعثی گام به کارزار نبرد گذاشت.

تیپ 55 پیاده هوابرد، همواره به عنوان نوك پيكان نيروهاي مسلح در عمليات ها خط شكن بود به طوري كه دشمن بعثي لقب عقرب سياه را به هوابرد داده بود.

تيپ 55 هوابرد شیراز، با حضور در جبهه هاي جنگ و شركت در 37 عمليات از جمله عملياتهاي غرور آفرين طريق القدس، بدر، ثامن الائمه، والفجر يک و 9، كربلاي يک، دو، سه و شش، فتح المبين، بيت المقدس، مسلم بن عقيل، قادر، خيبر و رمضان همواره به عنوان نوك پيكان نيروهاي مسلح در عمليات ها خط شكن بود به طوري كه دشمن بعثي لقب عقرب سياه را به هوابرد داده بود. در طی هشت سال دفاع مقدس هوابرد، بیش از 2350 شهید والامقام و 12700 جانباز صبور و 700 آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب کرد تا بر ولایت مداری، ایمان راسخ و عزم نستوه کارکنان آن مهر حقیقت زده باشد و رفیع غفاری از خیل این دلاورمردان است. سرهنگ بازنشسته جانباز رفیع غفاری از کارکنان بازنشسته تیپ 55 هوابرد شیراز با انهدام حدود 200 تانک و نفربر زرهی رژیم بعثی عراق در دوران دفاع مقدس رکوردی بی نظیر دارد.

وی که به شکارچی تانک معروف است در طول8سال دفاع مقدس با موشک تاو موفق به انهدام 142تانک و 55 نفر بر دشمن شده و 50 تانک دشمن متجاوز را هم به غنیمت گرفته است و در واقع یک لشکر زرهی عراق را به تنهایی منهدم کرده است.

شاید برای کسانی که این آمارها را بخوانند تا حدودی اغرا ق آمیز و حتی غیرواقعی به نظر برسد، اما این حکایت نه تنها اغراق نیست بلکه برای اثبات موضوع انهدام این تعداد تانک و نفربر از سوی رفیع غفاری، با بررسی اسناد و با گفتگو با شاهدان عینی دو کتاب توسط نیروی زمینی ارتش و مرکز اسناد انقلاب اسلامی تدوین و به چاپ رسیده و تمامی مدارک وشواهد در این کتاب ها به صورت مستند بیان شده است. رفیع غفاری های تیپ 55 هوابرد، امروز از همیشه آماده ترند تا در برابر هر دشمنی و توطئه ای حماسه ساز شوند. 

منبع: http://www.maarefjang.ir/speeches-and-articles/2012-11-18-12-09-52/417-2013-05-06-07-29-57


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





:: موضوعات مرتبط: ارتش مجهز، ،
:: برچسب‌ها: تیپ 55 هوابرد شیراز- نزاجا - ارتش مجهز,
نویسنده : امید خسروی

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت