آرام ترين و ناآرام ترين کشورهای دنیا

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 180
بازدید دیروز : 189
بازدید هفته : 437
بازدید ماه : 604
بازدید کل : 20544
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
آرام ترين و ناآرام ترين کشورهای دنیا

آمار و ارقام بر اساس بیست و سه فاکتور مختلف از جمله سطح جنایت ها ، تروریسم و هزینه نظامی به شکل گیری یک شاخص در صلح جهانی در تحقیقات موسسه اقتصاد و صلح منجر شده است.

آرام ترین کشورهای دنیا که نمره شاخص آنها پایین تر است ، از این قرارند:ایسلند ، دانمارک ، اتریش، نیوزیلند، فنلاند ، سوئیس ، کانادا ، ژاپن ، استرالیا و جمهوری چک.

ایسلند با نمره یک و صد و چهل و هشت هزارم (شاخص صلح جهانی) به علت سطح پایین نظامی گری ، تنش های داخلی و بین المللی و سطح بالای امنیت و ثبات اجتماعی آرام ترین و صلح آمیز ترین کشور دنیا به حساب می آید(نمره شاخص هرچقدر کمتر باشد ، کشور آرامتر محسوب می شود). این کشور یکی از معدود کشورهای دنیاست که ارتش آماده ندارد و فقط نیروهای گارد ساحلی و شماری کشتی و هواپیما برای محافظت از سواحل و حریم هوایی خود دارد.این کشور فقط سیزده صدم درصد تولید ناخالص داخلی اش را صرف امور نظامی می کند.این در حالی است که کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا به ترتیب دو و چهل و نه صدم و چهار و سی و پنج صدم درصد در این راه خرج می کنند.

انگلیس در این فرست در جایگاه سی و نهم قرار دارد. میزان جرم و جنایت و تهدید تروریسم در این کشور بیشتراست.همچنین انگلیس دارای سلاح هسته ای است که یکی از فاکتورهای مخل صلح محسوب می شود.

ناآرام ترین کشورهای فهرست از این قرارند: سوریه ، عراق ، افغانستان ، سودان جنوبی ، جمهوری آفریقای مرکزی ، سومالی ، سودانا ، کنگو ، پاکستان و کره شمالی.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





:: موضوعات مرتبط: بدون شرح، ،
:: برچسب‌ها: امنیت -جهان- نا امنی پایدار,
نویسنده : امید خسروی

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت