مقایسه و بررسی کامل نوت5 با اس6 اج

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 86
بازدید دیروز : 189
بازدید هفته : 343
بازدید ماه : 510
بازدید کل : 20450
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
مقایسه و بررسی کامل نوت5 با اس6 اج

تنها در برخی زمانها نگرانی های مرتبط با پردازش گرافیکی وجود دارد، چرا که رزولوشن Quad-HD نمایشگرها گاهی اوقات بر تراشه گرافیکی دستگاه فشار می اورد.

هر دو فبلت ما در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایت تهیه شده اند، انها دارای حافظه نوع UFS 2.0 هستند که سرعت خواندن/نوشتن بسیار سریعی را ارائه می دهد. متاسفانه، فاقد اسلات کارت های microSD می باشند.

 

رابط کاربری و قابلیت ها

galaxy-note-5-vs-galaxy-s6-edge-plus-21-620x465
هر دو فبلت اخرین نسخه از رابط کاربری تاچویز را بر فراز اندروید Android 5.1.1 Lollipop اجرا می کنند. با نگاه سطحی به این نتیجه رسیدیم که هر دو دستگاه تجربه برابری را ارائه می دهند. رابط دستگاهها پیچیدگی ها و درهم برهمی نسخه های ماقبل خود را ندارد، شرکت سازنده برخی مشخصه های غیرکاربردی را حذف کرده، اما همچنان تجربه سفارشی جامع عالی را برای طیف وسیعی از کاربران فراهم می آورد. بعلاوه مشخصه Multi-Window همچنان وجود دارد.
از لحاظ بصری تغییرات ظریفی صورت گرفته و شکل ایکون ها تغییر کرده است. امکان دانلود تم های سفارشی مختلف جهت تغییر نمای تاچویز دستگاهها وجود دارد، شامل حالت استفاده one-handed mode برای کوچک کردن بخش خاصی از صفحه جهت دسترسی سریعتر و راحت تر انگشتان می باشند. اما تلفن ها برای قابلیت های منحصر به فرد خود دارای بخشهای منحصر به فردی در بخش نرم افزاری هستند.
برای مثال قلم نوت۵ را درنظر بگیرید، که امکان یادداشت برداری بر روی صفحه خاموش را می دهد و به محض خارج سازی خودکار ان از دستگاه منوی Air Command که شامل برنامه های ویژه این ابزار است را به نمایش می گذارد، بعلاوه اینکه قابلیت نوشتن بر روی pdf را به کاربران می دهد.
از سوی دیگر احساس می کنیم که مشخصه های نرم افزاری ارائه شده برای بخش نمایشگر منحنی ادج پلاس معنی دار نیست. برای مثال، ایا شما می خواهید گوشی را برعکس روی زمین یا میز قرار دهید تا به محض دریافت پیامی لبه های ان روشن شود؟ واقعا نه، بویژه اینکه بدانید در این حالت امکان خط افتادن روی صفحه گوشی زیاد است. گرچه نمایش اپلیکیشن ها در لبه نمایشگر تجربه خوبی بحساب می اید، اما تنها شکل دیگری از مشخصه مالتی تسکینگ است.
در کل، نوت۵ در فضای فبلت ها با چالشی مواجه نیست. تجربه قوی از رابط تاچویز را ارائه می دهد، بعلاوه توابع مختلف قلم استایلوس دستگاه بر ارزش کلی ان نسبت به ادج پلاس می افزاید.

 

طراحی

note-5-edge-650-80
ساختار طراحی این دو دستگاه برگرفته از اسمارت فون های Galaxy S6 و S6 edge است که اوایل امسال معرفی شده بودند. ساختار ترکیبی شیشه و فلز نمای ارزشمندی به این سری از محصولات سامسونگ داده است. بعلاوه نمایش خیره کننده حرکت نور بر روی بدنه این گوشی ها و زرق‌وبرق‌های آنها باعث می‌شود تا رنگ این دستگاهها از زوایای خاص ژرف‌تر باشد.
البته ویژگی که دستگاه +Galaxy S6 edge را از Note5 متمایز می سازد، نمایشگر منحنی در دو لبه دستگاه است، چیزی که برگرفته از Galaxy S6 edge می باشد. همانطور که احتمالا مستحضرید Galaxy S6 edge بیشتر از Galaxy S6 استاندارد توانسته خریداران را به سمت خود بکشاند.
Galaxy Note5 برای نگه داشتن در دست ارگونومیک تر می باشد، و با وجود اینکه اندکی عریض تر، ضخیم تر و سنگین تر است، اما در دراز مدت نگه داشتن ان بسیار راحت تر می شود. سطح شیک شیشه ای هر دو فبلت اثرات انگشت و لکه را جذب می نماید، اما نوت۵ شامل لبه های منحنی در بدنه پشت است که نگه داشتن دستگاه را راحتتر می سازد.
در مقابل، +Galaxy S6 edge همچنین نشان می دهد که ذره ای در پهلوهای خود تیز بوده و هرگز برای نگه داشتن طبیعی جلوه نمی کند. در کل گرچه +Galaxy S6 edge از لحاظ سبک خود نسبت به نوت۵ برنده است، اما نوت۵ بدلیل ساختار مناسب ارگونومی خود بهتر در دست حس می شود.بطور خاص، هر دو فبلت شامل سنسور اثرانگشت، ضربان قلب در بدنه پشت جهت اندازه گیری پالس، شارژ وایرلس داخلی، پورت microUSB 2.0 جهت شارژ سریع می باشند. حتی جایگاه پورت و دکمه بر روی این دستگاه ها مشابه است. اما یک مشخصه منحصر به فرد در هر یک از اینها وجود دارد، قلم فشاری استایلوس با نوت۵ ارائه شده که همواره در نسخه های قبلی این سری از دستگاهها ارائه می شد، درحالی که ادج پلاس همانطور که از نام ان می توان دریافت دارای نمایشگر منحنی در دو لبه خود است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





:: موضوعات مرتبط: دنیای فن آوری، ،
:: برچسب‌ها: تلفن همراه هوشمند- سامسونگ - s6,
نویسنده : امید خسروی

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت