حماقت‌هاي اردوغانيستي

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 176
بازدید دیروز : 189
بازدید هفته : 433
بازدید ماه : 600
بازدید کل : 20540
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
حماقت‌هاي اردوغانيستي

دیلی‌میل که این ویدئو را نیز منتشر کرده است، می‌نویسد: «در این ویدئو ۲ فرد به شدت مسلح و مجهز به تصویر کشیده شده‌اند که کاملا بی‌اعتنا به حضور گارد مرزی ترکیه در حال قدم زدن در امتداد حصارهای مرزی ترکیه هستند و با شجاعت خیره‌کننده‌ای لبخندزنان به سمت دوربین دست تکان می‌دهند. آنها حتی خوش و بشی هم با نیروهای گارد مرزی ترکیه دارند.»رئیس فرماندهی عملیاتی ستاد کل روسیه اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور تصاویری از کاروان‌های تحویل نفت در مرز سوریه و ترکیه ارائه کرده است.
وزارت دفاع آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر مقامات روسیه درباره ارتباط نفتی داعش با ترکیه اعلام کرد که این اظهارات «نادرست» و «مضحک» است. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به مواضع مقامات روس مبنی بر اینکه «ترکیه از "داعش" نفت خریداری می‌کند»،‌ گفت: هیچ کس حق ندارد با متهم کردن (آنکارا) به خرید نفت از داعش، به ترکیه توهین کند. لازم به ذكر است حزب جمهور‌ی‌خواه خلق ترکیه میزان خسارت وارده به ترکیه طی تحریم اقتصادی روسیه را ۲۰ میلیارد دلار معادل ۳ درصد از حجم تولید ملی کشور تخمین زد. در ادامه اقدامات روسيه در برابر تركيه، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آکاه سوری مدعی است که نیروهای ارتش روسیه و سوریه در هفته‌های گذشته با برگزاری تمرین‌های مشترک نظامی ‌در لاذقیه، برای حمله به گروه تروریستی «جیش‌الفتح» در شهر ادلب آماده می‌شوند.
وزارت دفاع عراق، اعلام کرد در صورتی که ادعاها مبنی بر نقش دولت ترکیه در قاچاق نفت داعش اثبات شود این کشور از آنکارا در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت خواهد کرد. مشاور سابق امنیت ملی عراق اعلام کرد که آنکارا، از سرقت نفت عراق ۸۰۰ میلیون دلار سود کرده است. منابعی در گروه تروریستی داعش تاکید کردند، آنکارا پرونده نفت داعش را برعهده دارد و براساس اصل نفت در مقابل پول، اسلحه و کریدور مرزی برای استقبال از مهاجران رابطه‌ای میان دو طرف وجود دارد.
یکی از مقامات وزارت دفاع روسیه با استناد به مجموعه اطلاعاتی موثق گفت که فقط ظرف یک هفته گذشته ۲ هزار ستیزه‌جو و بیش از ۱۲۰ تن مهمات جنگی از مرز ترکیه وارد سوریه شده و در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته است. دو منبع آگاه در شرکت گازپروم روسیه به رویترز گفته‌اند که کار ساخت خط لوله گاز اروپا از میان خاک ترکیه احتمالاًٌ برای تنبیه آنکارا به خاطر سرنگون کردن سوخوي ۲۴، متوقف یا معلق می‌شود. نخست وزیر روسیه از بیشکک و آستانه که شرکای روسیه در اتحادیه اقتصادی اوراسیا محسوب می‌شوند، خواست تا ترانزیت کالاهای ترکیه را از طریق خاک خود محدود کنند.

سوء استفاده غرب از رفتار تركيه
نكته قابل توجه آنكه كشورهاي غربي در حال بهره‌گيري از رفتارهاي بحران‌ساز تركيه در صحنه جهاني هستند چنانكه کرملین، کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که ادامه توسعه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به شرق منجر به پاسخ روسیه خواهد شد. طبق گفته ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا، ناوشکن مجهز به موشک‌های کروز هدایت شونده که پیشتر توانمندی آن بعنوان یک سپر موشکی آزمایش شده بود، وارد دریای سیاه می‌شود.مقامات دولت ترکیه از مجوز این کشور به فرانسه برای انجام حملات هوایی در سوریه خبر دادند. نكته قابل توجه آنكه فرمانده ارشد سابق نیروهای ناتو فعالیت نیروهای داعش را در خدمت تأمین منافع کشورهایی چون ترکیه و عربستان سعودی عنوان کرد. به دنبال صدور مجوز پارلمان انگلیس برای آغاز حملات هوایی لندن به سوریه، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که در آغاز حملات هوایی صبح ديروز، جنگنده‌های انگلیسی، میدان‌های نفتی شرق سوریه را هدف گرفتند.روسیه در واکنش به آغاز حملات هوایی انگلیس در سوریه اعلام کرد چنانچه انگلیس مواضع تروریست‌ها را در حملات خود هدف بگیرد، از این اقدام استقبال می‌کند. نكته قابل توجه آنكه برخلاف اظهارات سابق رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس‌ ستاد مشترک ارتش این کشور اعتراف کرد که واشنگتن، تکفیری‌های «داعش» را مهار نکرده است. در همين حال تد كروز کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا می‌گوید که اگر بشار اسد در قدرت بماند آمریکا امن تر خواهد بود. خبر ديگر آنكه وزیر خارجه هلند اعلام کرد که کشورش بنابر درخواست آمریکا، امکان اقدام نظامی ‌در سوریه را بررسی خواهد کرد. خبر ديگر آنكه پارلمان آلمان با همکاری نظامی ‌این کشور در سوریه به منظور مقابله با داعش موافقت کرد. كري وزیر خارجه آمریکا، می‌گوید اگر توافقی درباره تسهیل خروج بشار اسد از قدرت به دست آید، ائتلافی از نیروهای آمریکایی، روسی و سوری می‌توانند داعش را در "عرض چند ماه"‌ از بین ببرند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
:: برچسب‌ها: سیاست روز- ترکیه- اردوغان- روسیه,
نویسنده : امید خسروی

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت